ZAŠTO SE AUTOMOBILI IZNENADA ZAPALE? Uzok požara može biti OVAJ DEO
Novinski stušci leti su puni vesti o tome kako se neki automobil iznenada zapali. Nije ni čudo što vozači brinu. Mnogima nije jasno kako i zašto do toga dolazi, te kako da znaju da li je njihov automobil spreman za druža putovanja.
Jedan korisnik TikToka, koji je na ovoj mreži upisan kao supermilosko_official, ukratko je objasnio zašto do toga dolazi. Kako je rekao, jedan od glavnih uzročnika toga što se kod nekih automobila zapali DPF, koji je ugrađen u veliki broj benzinaca.
DPF je urađaj u izduvnom sistemu automobila čiji je zadatak da ukloni sitne čestice, čađ, koje nastaju kao posledica sagorevanja dizela.
- Ako ste se ikada pitali zašto vam se auto zapalio, to je do ovoga. To je DPF filter. Dolazi do prevelike temperature, on prestane da radi i onda nastaju problemi. Počinje da se zagreva sve oko njega, delovi počinju da se tope i automobil počinje da se pali - rekao je supermilosko.
Udruženje auto servisa Srbije objasilo je prošlog leta da posebno dolazi do paljenja automobila kada je DPF zapušen jer tada motor počinje da se pregreva.
- Kod automobila sa dizel motorom uglavnom se desi da se zapali automobil koji ima lošu instalaciju, curenje ulja na samom sklopu motora, a često je problem i zapušenost DPF-a. Zbog toga se javlja previsoka temperatura na izduvnom sklopu i na samom motoru. Ako uz sve to curi ulje, dolazi do paljenja - objasnili su iz udruženja i dodaju da se ipak najčešće pale benzinci koji imaju ugrađen TNG ili CNG sistem:
- Najčešće se pale vozila koja imaju benzin i dodatno ugrađen TNG/CNG. Kod tih vozila se prepravljaju instalacije, pa često dolazi do kratkih spojeva, curenja gasa zbog loših sklopova samog sistema za gas, ispucalih creva od starosti kroz koje gas prolazi. Kada se svemu tome doda loš izduvni sistem, verovatnoća da se automobil zapali je velika.
DPF, koji je do nedavno bio vezan isključivo za dizelaše, dobio je i svoj parnjak za vozila koja idu na benzin. U pitanju je GDF, koji ima istu funkciju kao DPF, ali za koji proizvođači tvrde da će biti efikasniji nego filter koji koriste dizelaši, a za to imaju brojne argumete, pri čemu je jedan od najjačih onaj koji je istakao "Pežo Sitroen“ da GDF treba da se konstantno čisti, a ne kao DPF, samo kad dođe do određenog nivoa.
Kurir.rs