ЗАШТО СЕ АУТОМОБИЛИ ИЗНЕНАДА ЗАПАЛЕ? Узок пожара може бити ОВАЈ ДЕО
Новински стушци лети су пуни вести о томе како се неки аутомобил изненада запали. Није ни чудо што возачи брину. Многима није јасно како и зашто до тога долази, те како да знају да ли је њихов аутомобил спреман за дружа путовања.
Један корисник ТикТока, који је на овој мрежи уписан као supermilosko_official, укратко је објаснио зашто до тога долази. Како је рекао, један од главних узрочника тога што се код неких аутомобила запали ДПФ, који је уграђен у велики број бензинаца.
ДПФ је урађај у издувном систему аутомобила чији је задатак да уклони ситне честице, чађ, које настају као последица сагоревања дизела.
- Ако сте се икада питали зашто вам се ауто запалио, то је до овога. То је ДПФ филтер. Долази до превелике температуре, он престане да ради и онда настају проблеми. Почиње да се загрева све око њега, делови почињу да се топе и аутомобил почиње да се пали - рекао је супермилоско.
Удружење ауто сервиса Србије објасило је прошлог лета да посебно долази до паљења аутомобила када је ДПФ запушен јер тада мотор почиње да се прегрева.
- Код аутомобила са дизел мотором углавном се деси да се запали аутомобил који има лошу инсталацију, цурење уља на самом склопу мотора, а често је проблем и запушеност ДПФ-а. Због тога се јавља превисока температура на издувном склопу и на самом мотору. Ако уз све то цури уље, долази до паљења - објаснили су из удружења и додају да се ипак најчешће пале бензинци који имају уграђен ТНГ или ЦНГ систем:
- Најчешће се пале возила која имају бензин и додатно уграђен ТНГ/ЦНГ. Код тих возила се преправљају инсталације, па често долази до кратких спојева, цурења гаса због лоших склопова самог система за гас, испуцалих црева од старости кроз које гас пролази. Када се свему томе дода лош издувни систем, вероватноћа да се аутомобил запали је велика.
ДПФ, који је до недавно био везан искључиво за дизелаше, добио је и свој парњак за возила која иду на бензин. У питању је ГДФ, који има исту функцију као ДПФ, али за који произвођачи тврде да ће бити ефикаснији него филтер који користе дизелаши, а за то имају бројне аргумете, при чему је један од најјачих онај који је истакао "Пежо Ситроен“ да ГДФ треба да се константно чисти, а не као ДПФ, само кад дође до одређеног нивоа.
Kurir.rs