Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Većina učenika se odlučila da nastavu prati u školi

28.08.2020. 13:05 13:06
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

BEOGRAD: Analize operativnih planova koje su dostavile osnovne škole u Srbiji pokazale su da se najveći broj učenika izjasnio da od 1. septembra nastavu pratiti u školi, dok se samo 3,7 odsto učenika opredelilo za nastavu od kuće, saopštilo je Ministarstvo prosvete.

Škole su imale obavezu da do 27. avgusta školskim upravama dostave operativne planove i izveštaje u vezi sa posebnim programom obrazovanja i vaspitanja u skladu sa merama zaštite od širenja zarazne bolesti kovid 19.

Kada je reč o prvom ciklusu obrazovanja, 3,1 odsto učenika od prvog do četvrtog razreda opredelilo se da nastavu prati od kuće, dok se za taj vid nastave opredelilo 4,3 odsto učenika u drugom ciklusu.

Škole su se u okviru operativnih planova izjašnjavale i za modele nastave.

U prvom ciklusu osnovne škole za nastavu koja se ostvaruje u odeljenjima u punom sastavu opredelilo se 37,9 odsto, odnosno 479 škola, a za podelu na dve grupe je 299 škola, odnosno 23,7 odsto.


Škole spremne za nastavu, prate se sva uputstva

Škole u Srbiji završile su operativne planove kako će izgledati nastava u narednoj školskoj godini. Završene su i "muke" oko rasporeda časova, koji nije bilo lako napraviti jer pojedini nastavnici rade u više škola.

Ono što je jedinstveno za sve osnovne škole je da će nastava za niže razrede biti uživo u školi.

Škole sa manjim brojem učenika organizovaće nastavu u školi i za više razrede (od petog do osmog).

Osmoletke koje imaju veliki broj đaka za više razrede kombinovaće nastavu u školi i na daljinu.


Neke od škola koristiće kombinaciju predloženih modela na nivou pojedinačnih razreda - neka odeljenja rade u punom sastavu, a neka se dele.

Deo škola ima specifičnu organizaciju, poput muzičkih, baletskih i specijalnih škola. Takve škole organizovale su se po drugačijem modelu, jer imaju individualnu nastavu ili nastavu u malim grupama.

U drugom ciklusu osnovne škole, za nastavu koja se ostvaruje u odeljenjima u punom sastavu opredelilo se 31 odsto škola, odnosno njih 392, za podelu na dve grupe 30,5 odsto škola (383), dok je neki drugi model izabralo 314 škola.

Analiza dostavljenih podataka pokazala je da su škole vrlo pažljivo razmotrile prostorne kapacitete i uslove, kao i da je u cilju bezbednog početka školske godine dobro isplanirano korišćenje školskog prostora.

Piše:
Pošaljite komentar