Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Већина ученика се одлучила да наставу прати у школи

28.08.2020. 13:05 13:06
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

БЕОГРАД: Анализе оперативних планова које су доставиле основне школе у Србији показале су да се највећи број ученика изјаснио да од 1. септембра наставу пратити у школи, док се само 3,7 одсто ученика определило за наставу од куће, саопштило је Министарство просвете.

Школе су имале обавезу да до 27. августа школским управама доставе оперативне планове и извештаје у вези са посебним програмом образовања и васпитања у складу са мерама заштите од ширења заразне болести ковид 19.

Када је реч о првом циклусу образовања, 3,1 одсто ученика од првог до четвртог разреда определило се да наставу прати од куће, док се за тај вид наставе определило 4,3 одсто ученика у другом циклусу.

Школе су се у оквиру оперативних планова изјашњавале и за моделе наставе.

У првом циклусу основне школе за наставу која се остварује у одељењима у пуном саставу определило се 37,9 одсто, односно 479 школа, а за поделу на две групе је 299 школа, односно 23,7 одсто.


Школе спремне за наставу, прате се сва упутства

Школе у Србији завршиле су оперативне планове како ће изгледати настава у наредној школској години. Завршене су и "муке" око распореда часова, који није било лако направити јер поједини наставници раде у више школа.

Оно што је јединствено за све основне школе је да ће настава за ниже разреде бити уживо у школи.

Школе са мањим бројем ученика организоваће наставу у школи и за више разреде (од петог до осмог).

Осмолетке које имају велики број ђака за више разреде комбиноваће наставу у школи и на даљину.


Неке од школа користиће комбинацију предложених модела на нивоу појединачних разреда - нека одељења раде у пуном саставу, а нека се деле.

Део школа има специфичну организацију, попут музичких, балетских и специјалних школа. Такве школе организовале су се по другачијем моделу, јер имају индивидуалну наставу или наставу у малим групама.

У другом циклусу основне школе, за наставу која се остварује у одељењима у пуном саставу определило се 31 одсто школа, односно њих 392, за поделу на две групе 30,5 одсто школа (383), док је неки други модел изабрало 314 школа.

Анализа достављених података показала је да су школе врло пажљиво размотриле просторне капацитете и услове, као и да је у циљу безбедног почетка школске године добро испланирано коришћење школског простора.

Пише:
Пошаљите коментар