VAŽNA PREPORUKA MOTORAŠA: BITI OBAZRIV I SMANJITI BRZINU NA PUTEVIMA FRUŠKE GORE! Iza svake krivine OPASNOST VREBA
Od pamtiveka su grebenski putevi preko Fruške gore spajali sela Podunavlja sa njenim južnim delom, sve dok Partizanski put nije počeo da se gradi nakon Slankamenačke bitke 1691. godine. Danas je on poznat kao Partizanski (Grebenski) put.
Godine su pobeđivale sve oronuliji asfalt, a vremenske (ne)prilike učinile su da put biva sve nebezbedniji za vožnju, što je prepoznala nedavno i Pokrajinska vlada, koja je poslednjih godina uložila znatna sredstva, ne bi li ga „osvežili” i učinili sigurnijim za kretanje „šumskim” putevima, no na nekim deonicama asfalti su i dalje u izuzetno lošem stanju.
Ekipu „Dnevnika” kontaktirali su članovi Moto kluba „Underdogs” iz Beočina, ne bi li ukazali široj javnosti na dve opasne relacije koje su oni evidentirali, nakon što je nekoliko iskusnijih i starijih motoraša na tim deonicama imalo nezgodu.
– Putevi kroz beočinsku opštinu generalno su veoma loši, a tu bih ubrojao i putni pravac od Sviloša ka Fruškoj gori, deo deonice od Letenke ka Sofijinim izvorima, na šta smo posebno stavili fokus. Naročito je loš zadnji spust posle Letenke prema Sofijinim izvorima, gde je potonula jedna strana trake, što poseban problem pravi dvotočkašima, jer izbacuje motor van puta, mada ni automobili nisu sigurni jer u malo većoj brzini probijate karter. Drugi problem je na deonici od Sofijinih izvora ka Rohalj bazama. Taj deo je potonuo još nakon gradnje Grebenskog puta i nikada nije saniran, samo je napravljena obilaznica kojom se silazi u šumu i vraća posle na glavni put. Tu treba takođe biti obazriv i smanjiti brzinu – apeluje Tomin.
Kako kaže, nakon nedavne nesreće motoraša na putu ka Sofijinim izvorima, apelovali su na nadležne da postave znake upozorenja na tim deonicama, ne bi li svim vozačima ukazali da je put nebezbedan, a mi smo se uverili na terenu da su vrlo brzo nadležni reagovali i postavili su znake za smanjenje brzine na 30 kilometara na sat, dok su sa druge strane puta, na kojoj je duboko ulegnuće, postavili znak da se tu put sužava.
Milan Rekić ima 63 godine, a od svoje 19-e je na motoru. Iskusan je vozač koji je prešao hiljade kilometara, a za „Dnevnik” je ispričao svoje neprijatno iskustvo na Partizanskom putu od Letenke ka Sofijinim izvorima.
– Na deonici diskutabilnog puta vozio sam, za svoju dušu, i dogodila mi se neprijatna situacija u delu od Letenke prema Sofijinim izvorima. Iza krivine sam naišao na deo koji je potpuno propao. Bila je duboka rupa, i nažalost nisam uspeo da je savladam kako je trebalo. Ona me „uvukla” i zbacila na desnu stranu na metalnu zaštitnu ogradu, od koju sam se odbio, i na kraju pao na levu stranu asfalta. Povredio sam se i polomio sam ključnu kost. Ubrzo su stigli neki fini momci i pomogli mi. Bilo je neočekivano, put je lep za vožnju, ali nisam ni slutio da može postojati toliko oštećenje – priča Milan.
Zato obratite pažnju na znake, usporite i vozite pažljivo na svim putevima, jer nikada ne znate šta se krije iza sledeće krivine.
Ivana Bakmaz