ВАЖНА ПРЕПОРУКА МОТОРАША: БИТИ ОБАЗРИВ И СМАЊИТИ БРЗИНУ НА ПУТЕВИМА ФРУШКЕ ГОРЕ! Иза сваке кривине ОПАСНОСТ ВРЕБА
Од памтивека су гребенски путеви преко Фрушке горе спајали села Подунавља са њеним јужним делом, све док Партизански пут није почео да се гради након Сланкаменачке битке 1691. године. Данас је он познат као Партизански (Гребенски) пут.
Године су побеђивале све оронулији асфалт, а временске (не)прилике учиниле су да пут бива све небезбеднији за вожњу, што је препознала недавно и Покрајинска влада, која је последњих година уложила знатна средства, не би ли га „освежили” и учинили сигурнијим за кретање „шумским” путевима, но на неким деоницама асфалти су и даље у изузетно лошем стању.
Екипу „Дневника” контактирали су чланови Мото клуба „Ундердогс” из Беочина, не би ли указали широј јавности на две опасне релације које су они евидентирали, након што је неколико искуснијих и старијих мотораша на тим деоницама имало незгоду.
– Путеви кроз беочинску општину генерално су веома лоши, а ту бих убројао и путни правац од Свилоша ка Фрушкој гори, део деонице од Летенке ка Софијиним изворима, на шта смо посебно ставили фокус. Нарочито је лош задњи спуст после Летенке према Софијиним изворима, где је потонула једна страна траке, што посебан проблем прави двоточкашима, јер избацује мотор ван пута, мада ни аутомобили нису сигурни јер у мало већој брзини пробијате картер. Други проблем је на деоници од Софијиних извора ка Рохаљ базама. Тај део је потонуо још након градње Гребенског пута и никада није саниран, само је направљена обилазница којом се силази у шуму и враћа после на главни пут. Ту треба такође бити обазрив и смањити брзину – апелује Томин.
Како каже, након недавне несреће мотораша на путу ка Софијиним изворима, апеловали су на надлежне да поставе знаке упозорења на тим деоницама, не би ли свим возачима указали да је пут небезбедан, а ми смо се уверили на терену да су врло брзо надлежни реаговали и поставили су знаке за смањење брзине на 30 километара на сат, док су са друге стране пута, на којој је дубоко улегнуће, поставили знак да се ту пут сужава.
Милан Рекић има 63 године, а од своје 19-е је на мотору. Искусан је возач који је прешао хиљаде километара, а за „Дневник” је испричао своје непријатно искуство на Партизанском путу од Летенке ка Софијиним изворима.
– На деоници дискутабилног пута возио сам, за своју душу, и догодила ми се непријатна ситуација у делу од Летенке према Софијиним изворима. Иза кривине сам наишао на део који је потпуно пропао. Била је дубока рупа, и нажалост нисам успео да је савладам како је требало. Она ме „увукла” и збацила на десну страну на металну заштитну ограду, од коју сам се одбио, и на крају пао на леву страну асфалта. Повредио сам се и поломио сам кључну кост. Убрзо су стигли неки фини момци и помогли ми. Било је неочекивано, пут је леп за вожњу, али нисам ни слутио да може постојати толико оштећење – прича Милан.
Зато обратите пажњу на знаке, успорите и возите пажљиво на свим путевима, јер никада не знате шта се крије иза следеће кривине.
Ивана Бакмаз