U Srbiji đaci znaju da primene 39 odsto gradiva
BEOGRAD: „Osnovci i srednjoškolci u Srbiji, na testovima koje sprovodi UN, pokazuju da su u stanju da razumeju i primene nešto manje od 40 odsto naučenog, izjavila je stalna predstavnica UN u Srbiji Fransoz Žakob na skupu "Ciljevi održivog razvoja - svet bez gladi, dobro zdravlje i kvalitetno obrazovanje".
"Srbija ima veoma visok procenat završetka srednje i osnovne škole, skoro 100 odsto, ali kada radimo testiranje učenika, svih starosnih grupa i testiramo njihovo znanje iz matematike, čitanja, prirodnih nauka, stopa učinka i kvaliteta naučenog je 37, 38, 39 odsto", rekla je Žakob na okruglom stolu u organizaciji Ministarstva za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog.
Prema njenim rečima, to znači da ako nekom od učenika postavite matematički problem, samo ih je 38 odsto u stanju da reši taj zadatak.
Dodala je da se takvi testovi rade širom sveta kako bi se konstantno pratio i poboljšavao obrazovni proces.
Žakob je naglasila važnost baziranja politika i strategija na preciznim podacima.
Vidim da počinjemo da imamo puno podataka, a rad na politici zasnovanoj na pravilnim podacima pomoći će da se pozabavimo dimenzijom kvaliteta ciljeva i razvojih akcija vlade, rekla je Žakob.
Prema njenim rečima, potrebne su nam generacije koje mogu da upravljaju promenama i da se snađu u novom okruženju vezanom za pogrešne informacije.