У Србији ђаци знају да примене 39 одсто градива
БЕОГРАД: „Основци и средњошколци у Србији, на тестовима које спроводи УН, показују да су у стању да разумеју и примене нешто мање од 40 одсто наученог, изјавила је стална представница УН у Србији Франсоз Жакоб на скупу "Циљеви одрживог развоја - свет без глади, добро здравље и квалитетно образовање".
"Србија има веома висок проценат завршетка средње и основне школе, скоро 100 одсто, али када радимо тестирање ученика, свих старосних група и тестирамо њихово знање из математике, читања, природних наука, стопа учинка и квалитета наученог је 37, 38, 39 одсто", рекла је Жакоб на округлом столу у организацији Министарства за људска и мањинска права и друштвени дијалог.
Према њеним речима, то значи да ако неком од ученика поставите математички проблем, само их је 38 одсто у стању да реши тај задатак.
Додала је да се такви тестови раде широм света како би се константно пратио и побољшавао образовни процес.
Жакоб је нагласила важност базирања политика и стратегија на прецизним подацима.
Видим да почињемо да имамо пуно података, а рад на политици заснованој на правилним подацима помоћи ће да се позабавимо димензијом квалитета циљева и развојих акција владе, рекла је Жакоб.
Према њеним речима, потребне су нам генерације које могу да управљају променама и да се снађу у новом окружењу везаном за погрешне информације.