Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

TUNELI LAZ I MUNJINO BRDO NA AUTO-PUTU MILOŠ VELIKI IZAZOV ZA GRAĐEVINCE Neimari našli nova rešenja, radi se punom parom

09.02.2024. 18:02 18:23
Piše:
Foto: RINA

Specifična geologija terena nametala je i dinamiku radova, na tunelima Laz i Munjino brdo na auto-putu Miloš Veliki, ali i iznalaženje novih građevinskih rešenja.

Oba tunela duga su nešto manje od tri hiljade metara, a saobraćajnice koje ih povezuju uglavnom su na mostovskim konstrukcijama. Tunel Laz u potpunosti je savladan i konačno je zamirisao prvi asfalt.

- Svi glavni građevinski radovi su završeni, počelo se sa elektro-mašinskim opremanjem tunela, drenaža, kompletno urađeni ivičnjaci, kako betonski tako i oni za odvod vode iz tunela i došli smo do trenutka kada je moguće krenuti sa ugradnjom prvog sloja asflata, u levoj tunelskoj cevi u dužini od 1.4 kilometra isti plan je i za desnu tunelsku cev. Dugočekani trenutak, ali smo došli do njega i nastavjamo dalje. Očekujemo da do sredine marta do polovine tunela bude urađen i drugi noseći sloj asfalta, rekao je za RINU Nikola Miljković, odgovorni inženjer za tunele Laz i Munjino brdo.

Vredni neimari ipak do sada su se prilikom izgradnje ovih tunela susreli sa velikim brojem problema i prepreka, koje su uspešno prevazišli. Pre svega, najveće muke zadavala je sama konfiguracija terena i velika količina podzemne vode. Rešenja su se pronalizila brzo i efikasno, pa su radovi nakon kratkog usporavanja nastavljeni predvidjenom dinamikom.

- U tunelu Munjino brdo smo odradili zamenu materijala, što je bilo neophodno zbog i dalje prisutne velike količine vode. Dodatno je urađena i drenaža zbog problema priliva vode, a svi radovi su ispraćeni od nadzornog organa. Neophdono je sve odraditi po striktnim pravilima, kako tehnički uslovi nalažu. Planirani su i radovi na podstanici na izgradnji izlazne kolovozne konstrukcije, kaže Miloš Kojić, odgovorni inženjer za trasu.

Zbog samih problema sa kojima su se izvođači suočili tokom izgradnje, u tunele je ugrađeno mnogo više materijala nego što je planirano, a pronađena rešenja su bezbednija i sigurnija nego što je čak i prvobitno bilo planirano. Na to je vredne neimare, kako kažu naši sagovornici, naterala sama surovost Jelice.

Rina

Piše:
Pošaljite komentar
VUČIĆ POTVRDIO URBANI MIT Postoji tunel ispod predsedništva; Evo gde izlazi

VUČIĆ POTVRDIO URBANI MIT Postoji tunel ispod predsedništva; Evo gde izlazi

10.01.2024. 14:04 14:14