Stanisavljević: U toku je istraga uzroka iskliznuća vagona u Pirotu
BEOGRAD: Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnica Srbije rekao je da još nije poznat uzrok iskliznuća vagona na pruzi kod Pirota i da su stručne službe Infrastrukture železnice Srbije tek juče mogle da pristupe blizu lokacije nesreće, zbog toga što amonijak još curi iz jedne oštećene cisterne.
Stanisavljević je za Tanjug naglasio da je prioritet da se zaustavi oticanje amonijaka iz oštećene cisterne, a kada to bude završeno, četiri cisterne koje su iskliznule sa pruge biće vraćene na kolosek.
"U međuvremenu treba cisterne koje su ostale na pruzi odvesti do najbližih stanica i osloboditi taj deo pruge. Kada se sve te aktivnosti završe, onda predstoji nekoliko dana za popravku, a procene su da će ove aktivnosti sigurno trajati nekih desetak dana", rekao je Stanisavljević.
"Resorsno ministarstvo i stručne službe Infrastrukture železnice Srbije sarađuju sa prevoznikom - Srbija Kargo, i firmom Eliksir čije su cisterne, i sačinjen je dinamički plan aktivnosti u narednim danima", kazao je Stanisavljević.
Navodi da je zajednička komisija za isleđenje vanrednog događaja IŽS i Srbija Kargo-a počela rad na utvrđivanju uzroka ovog iskliznuća.
"Prikupljaju se izjave učesnika u ovom događaju, traže se i pregledaju, prikupljaju materijali, kao i dokumentacija vezana za celokupan događaj kako bi se utvrdio uzrok iskliznuća", rekao je Stanisavljević.
Železnička pruga na pravcu Pirot - Staničenje gde se iskliznuće dogodilo je jako stara, ističe Stanisavljević i dodaje da su prethodnih godina obavljani samo radovi na tekućem održavanju, te je moguće da je i to uticalo da se dogodi iskliznuće.
"Obezbeđena su sredstva za početak modernizacije i elektrifikacije pruge od Niša do Dimitrovgrada, gde se ova deonica i nalazi", kazao je Stanisavljević. Kompozicija je prevozila 20 vagona-cisterni, što je ukupno oko 900 tona amonijaka, dodaje Stanisavljević, i vraćanje četiri vagona koja su iskliznula kao i uklanjanje kompozicije je, kako je rekao, kritičan trenutak.
"To će biti naredni dosta kritičan trenutak kada se te cisterne budu podizale na kolosek, kao njihovo uklanjanje. Nakon toga možemo da uđemo polako u sanaciju železničke infrastrukture", rekao je Stanisavljević.
Kada je reč o železničkom pravcu Niš - Dimitrovgrad, gde se deonica na kojoj se nesreća dogodila nalazi, železnički saobraćaj je potpuno obustavljen.
"To je nekih stotinak kilometara pruge. Reč je o pruzi na kojoj nema putničko - železničkog saobraćaja, odvija se samo teretni železnički saobraćaj. Mesečno ovde saobraća oko 350 vozova od čega je pedesetak kompozicija sa prevozom opasnih materija", rekao je Stanisavljević.
On je rekao da na srpskim prugama svakodnevno na svim deonicama ukupno saobraća prosečno 15 vozova koji prenose opasne materije, što je na godišnjem nivou između 5 i 5,5 hiljada.