Станисављевић: У току је истрага узрока исклизнућа вагона у Пироту
БЕОГРАД: Ненад Станисављевић из Инфраструктура железница Србије рекао је да још није познат узрок исклизнућа вагона на прузи код Пирота и да су стручне службе Инфраструктуре железнице Србије тек јуче могле да приступе близу локације несреће, због тога што амонијак још цури из једне оштећене цистерне.
Станисављевић је за Танјуг нагласио да је приоритет да се заустави отицање амонијака из оштећене цистерне, а када то буде завршено, четири цистерне које су исклизнуле са пруге биће враћене на колосек.
"У међувремену треба цистерне које су остале на прузи одвести до најближих станица и ослободити тај део пруге. Када се све те активности заврше, онда предстоји неколико дана за поправку, а процене су да ће ове активности сигурно трајати неких десетак дана", рекао је Станисављевић.
"Ресорсно министарство и стручне службе Инфраструктуре железнице Србије сарађују са превозником - Србија Карго, и фирмом Еликсир чије су цистерне, и сачињен је динамички план активности у наредним данима", казао је Станисављевић.
Наводи да је заједничка комисија за ислеђење ванредног догађаја ИЖС и Србија Карго-а почела рад на утврђивању узрока овог исклизнућа.
"Прикупљају се изјаве учесника у овом догађају, траже се и прегледају, прикупљају материјали, као и документација везана за целокупан догађај како би се утврдио узрок исклизнућа", рекао је Станисављевић.
Железничка пруга на правцу Пирот - Станичење где се исклизнуће догодило је јако стара, истиче Станисављевић и додаје да су prеthodnih година обављани само радови на текућем одржавању, те је могуће да је и то утицало да се догоди исклизнуће.
"Обезбеђена су средства за почетак модернизације и електрификације пруге од Ниша до Димитровграда, где се ова деоница и налази", казао је Станисављевић. Композиција је превозила 20 вагона-цистерни, што је укупно око 900 тона амонијака, додаје Станисављевић, и враћање четири вагона која су исклизнула као и уклањање композиције је, како је рекао, критичан тренутак.
"То ће бити наредни доста критичан тренутак када се те цистерне буду подизале на колосек, као њихово уклањање. Након тога можемо да уђемо полако у санацију железничке инфраструктуре", рекао је Станисављевић.
Када је реч о железничком правцу Ниш - Димитровград, где се деоница на којој се несрећа догодила налази, железнички саобраћај је потпуно обустављен.
"То је неких стотинак километара пруге. Реч је о прузи на којој нема путничко - железничког саобраћаја, одвија се само теретни железнички саобраћај. Месечно овде саобраћа око 350 возова од чега је педесетак композиција са превозом опасних материја", рекао је Станисављевић.
Он је рекао да на српским пругама свакодневно на свим деоницама укупно саобраћа просечно 15 возова који преносе опасне материје, што је на годишњем нивоу између 5 и 5,5 хиљада.