RADOVI NA SRPSKIM LOKALNIM I REGIONALNIM PRUGAMA Evo koliko će stanica i KADA biti rekonstruisano u Vojvodini
Rekonstrukcija 16 železničkih stanica u Srbiji, od čega se 14 nalazi na teritoriji Vojvodine, po rečima ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića, treba uskoro da počne, a koštaće 202 miliona dinara.
Uređenje 14 staničnih zgrada u Vojvodini i još dve južno od Save i Dunava u ovoj godini, predstavlja nastavak rekonstrukcije u okviru koje je lane obnovljeno čak 27 železničkih stanica na regionalnim i lokalnim srpskim prugama.
Po Vesićevim rečima, u planu je obnova stanica u Banatskom Novom Selu, Bukovačkim salašima, Gajdobri, Kovačici, Martincima, Melencima, Ostružnici, Platičevu, Ralji, Rimskim šančevima, Svetozaru Miletiću, Futogu, Šidu, dve u Zrenjaninu – putničke i stanice koju zovu Zrenjanin fabrika, te upravne zgrade železnice u Pančevu.
„Ulažemo u pruge, u gradnju brze pruge, obnovu regionalnih pruga, ali važne su nam i železničke stanice, sve pođednako, i ona u Melencima, koliko i Prokop“, poručio je Vesić.
Mnoge od stanica biće prvi put obnovljene nakon duže vremena i dosta su u lošem stanju. Pri tom, u pitanju su objekti koji nisu obuhvaćeni najznačajnijim infrastrukturnim projektima ili izgradnjom brze pruge.
Rekonstrukcijom je predviđena sanacija fasada, krovova, stolarije i bravarije, instalacija, sanitarnih čvorova, i drugo. Nezavisno od ovog „paketa“ staničnih objekata koji čekaju sanaciju, biće uređena i železnička stanica Novi Beograd.
Pred kraj prošle godine završena je obnova osam železničkih stanica u Vojvodini, u šta je investirano 111,5 miliona dinara. To su stanice Bajmok, Debeljača, Petrovac- Gložan, Putinci, Ratkovo, Senta, Tomaševac i Kačarevo. Njihovo uređenje bilo je prioritet s obzirom na stanje u kom su se nalazile. Vrednost čitavog projekta koji je obuhvatio sanaciju 27 objekata je 280 miliona dinara.
Među najvećim pojedinačnim investicijama u tom poslu su železničke stanice Senta (oko 26,4 miliona dinara), Bajmok (oko 16,4 miliona dinara), i Tomaševac (oko 15,1 milion dinara).
I projekat izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica - Kelebija, pored ostalog, predviđa rekonstrukciju starih i izgradnju novih železničkih stanica. Rekonstruišu se železničke stanice Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, a planirana je izgradnja stanica sa staničnim kapacitetima u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu.
Z. Milosavljević