РАДОВИ НА СРПСКИМ ЛОКАЛНИМ И РЕГИОНАЛНИМ ПРУГАМА Ево колико ће станица и КАДА бити реконструисано у Војводини
Реконструкција 16 железничких станица у Србији, од чега се 14 налази на територији Војводине, по речима министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горана Весића, треба ускоро да почне, а коштаће 202 милиона динара.
Уређење 14 станичних зграда у Војводини и још две јужно од Саве и Дунава у овој години, представља наставак реконструкције у оквиру које је лане обновљено чак 27 железничких станица на регионалним и локалним српским пругама.
По Весићевим речима, у плану је обнова станица у Банатском Новом Селу, Буковачким салашима, Гајдобри, Ковачици, Мартинцима, Меленцима, Остружници, Платичеву, Раљи, Римским шанчевима, Светозару Милетићу, Футогу, Шиду, две у Зрењанину – путничке и станице коју зову Зрењанин фабрика, те управне зграде железнице у Панчеву.
„Улажемо у пруге, у градњу брзе пруге, обнову регионалних пруга, али важне су нам и железничке станице, све пођеднако, и она у Меленцима, колико и Прокоп“, поручио је Весић.
Многе од станица биће први пут обновљене након дуже времена и доста су у лошем стању. При том, у питању су објекти који нису обухваћени најзначајнијим инфраструктурним пројектима или изградњом брзе пруге.
Реконструкцијом је предвиђена санација фасада, кровова, столарије и браварије, инсталација, санитарних чворова, и друго. Независно од овог „пакета“ станичних објеката који чекају санацију, биће уређена и железничка станица Нови Београд.
Пред крај прошле године завршена је обнова осам железничких станица у Војводини, у шта је инвестирано 111,5 милиона динара. То су станице Бајмок, Дебељача, Петровац- Гложан, Путинци, Ратково, Сента, Томашевац и Качарево. Њихово уређење било је приоритет с обзиром на стање у ком су се налазиле. Вредност читавог пројекта који је обухватио санацију 27 објеката је 280 милиона динара.
Међу највећим појединачним инвестицијама у том послу су железничке станице Сента (око 26,4 милиона динара), Бајмок (око 16,4 милиона динара), и Томашевац (око 15,1 милион динара).
И пројекат изградње брзе пруге Нови Сад – Суботица - Келебија, поред осталог, предвиђа реконструкцију старих и изградњу нових железничких станица. Реконструишу се железничке станице Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, а планирана је изградња станица са станичним капацитетима у Руменки, Врбасу и Ловћенцу.
З. Милосављевић