Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

PRI KRAJU REKONSTRUKCIJA NOVOSADSKE ŽELEZNIČKE STANICE Kad se zameni mermer na celoj zgradi, sledi parterno uređenje prostora ispred stanice

07.03.2024. 09:33 09:49
Piše:
Izvor: Infrastruktura železnice Srbije/Dnevnik.rs

Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu ulazi u završnu fazu i prema planu trebalo bi da bude okončana narednih meseci.

Druga faza rekonstrukcije počela je nakon što je u saobraćaj puštena brza pruga između Beograda i Novog Sada, a izvodi ih konzorcijum Kineskih železnica u okviru izgradnje poslednje deonice prve brze pruge u Srbiji, koja će povezati dva najveća vojvođanska grada - Novi Sad i Suboticu.

U okviru druge faze rekonstrukcije u železničkoj stanici zamenjuju se mermerne ploče na celoj zgradi, izvode izolatorski radovi, i to je u završnici, kao i svi kolosečni kapaciteti. Menja se i kompletna stolarija i uređuju šalterske prostorije, što je takođe pri kraju.

 U staničnom vestibilu izgrađena je  galerija i u toku je postavljanje staklene ograde, a zamenjuju se i mermerne površine unutar vestibila. I u čekaonicama se menjaju mermerne površine, a tamo su u toku i elektro i termo tehnički radovi.

Novosadska stanična zgrada pothodnikom je povezana sa svim peronima

Kada radovi u unutrašnjosti stanične zgrade kompletno budu završeni, počeće i parterno uređenje prostora ispred železničke stanice.

U „Infrastrukturi železnice Srbije” kažu da je bilo neophodno izmestiti šaltere putničkih blagajni, čekaonice i toalete  da bi se  radovi mogli izvoditi. Tako su u malom holu smeštena četiri šaltera, čekaonice i toalet, a stanična zgrada pothodnikom je povezana sa svim peronima.

U okviru druge faze rekonstrukcije u železničkoj stanici zamenjuju se mermerne ploče na celoj zgradi, izvode izolatorski radovi, i to je u završnici, kao i svi kolosečni kapaciteti

Rekonstrukcijom stanice obuhvaćeni su i radovi u tehničkim prostorijama kao što su Centar za daljinsko upravljanje, Telekomanda, kancelarije otpravnika vozova, relejnim i TK sobama, kao i u drugim tehničkim prostorima.

Prva faza radova u novosadskoj stanici završena je pre puštanja u saobraćaj brze pruge od  Beograda do Novog Sada. Ona je podrazumevala završetak kisačkog podvožnjaka,  delimičnu izgradnju prva dva koloseka do kraja stanične zgrade, kao i gradnju sedmog, osmog i dvanaestog koloseka. U skladu sa potrebama putnika delimično su bili uređeni stanični vestibil, čekaonice na prvom spratu, stanična fasada u delu prema peronima, kao i prostor ispred stanične zgrade. To je bilo neophodno da bi vozovi koji saobraćaju brzinom  od 200 kilometara na sat između Beograda i Novog Sada mogli ulaziti u železničku stanicu.

Z. Milosavljević

Autor:
Pošaljite komentar
GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA U ZRENJANINU SVEDOK ISTORIJSKIH DOGAĐAJA Tu su radili drugovi Kosta i Rajko

GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA U ZRENJANINU SVEDOK ISTORIJSKIH DOGAĐAJA Tu su radili drugovi Kosta i Rajko

18.12.2023. 08:28 08:38
OTVORENA ŽELEZNIČKA STANICA PROKOP Vučić: Beograd će potpuno biti drugi grad, biće drugačija zemlja (VIDEO)

OTVORENA ŽELEZNIČKA STANICA PROKOP Vučić: Beograd će potpuno biti drugi grad, biće drugačija zemlja (VIDEO)

20.10.2023. 18:11 19:04