Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Podneto preko 144 hiljade zahteva za izdavanje e-građevinskih dozvola u 2022.

23.02.2023. 15:21 15:28
Piše:
Foto: Ilustracija/pixabay.com

BEOGRAD: U Srbiji je u 2022. podneto 144.139 zahteva za izdavanje elektronskih građevinskih dozvola ili četiri odsto više u odnosu na prethodnu godinu, ali je evidentno i da službenici iz godine u godinu sve više probijaju zakonske rokove za rešavanje predmeta, rečeno je danas na sednici Kluba gradova i opština (NALED) sa povoljnim poslovnim okruženjem (BFC Klub).

Na skupu je istaknuto da je i u godini koju su obeležili ratni sukobi i tenzija na globalnom tržištu ponvo u Srbiji zabeležen rast broja zahteva za izdavanje elektronskih građevinskih dozvola.

Dve trećine lokalnih samouprava (63 odsto) kasni u izdavanju svih dozvola, pri čemu je to kašnjenje nešto veće u gradovima nego u opštinama, konstatovano je na sednici, saopštio je NALED.

Najveće probijanje rokova dešava se kod izdavanja lokacijskih uslova, koje investitori mogu da dobiju u proseku za 38 dana, iako je zakonski rok 28. 

Upotrebnu dozvolu trebalo bi da dobiju za najviše pet dana, ali je pribavljaju za 14, što je gotovo tri puta duže od zakonskog roka, dok se do građevinske dozvole može doći za 10 dana (rok je pet). 

Najčešći razlozi za nepoštovanje zakona je manjak službenika u lokalnim samoupravama usled višegodišnje zabrane zapošljavanja. 

Ministar za informisanje i telekomunikacije Mihailo Jovanović, na sednici BFC Kluba u okviru NALED-a, naglasio je da građani sve više koriste elektronske usluge što se vidi i po rastu broja naloga na Portalu eUprava.

"U 2022. imali smo u proseku po 1.000 novih korisnika sedmično, a prošle nedelje registrovano je čak 25.000. Više od 10.000 građana otvorilo je nalog u Pošti Srbije, a manji broj obratio se Upravi za trezor i poljoprivrednim stručnim službama. Svega stotinak stanovnika posetilo je šalter svoje lokalne samouprave, iako u gotovo svim opštinama i gradovima imamo tzv. eŠalter za pomoć pri otvaranju naloga", rekao je Jovanović.

Dodaje da to znači da bi lokalne samouprave trebalo više da promovišu ovu mogućnost.

Potpredsednik BFC kluba i gradonačelnik Šapca Aleksandar Pajić izjavio je da su lokalne samouprave svesne da je digitalizacija neophodan preduslov za razvoj.

"Trudimo se da administracija na svim nivoima bude brža, efikasnija, spremnija da odgovara na zahteve građana i privrede i da ponudi bolje javne servise. Šabac ima dostupnih devet eUsluga i usluge digitalne  asistentkinje MIA. U narednom periodu nastavićemo da radimo na proširivanju eUsluga", zaključio je Pajić.

Piše:
Pošaljite komentar