Поднето преко 144 хиљаде захтева за издавање е-грађевинских дозвола у 2022.
БЕОГРАД: У Србији је у 2022. поднето 144.139 захтева за издавање електронских грађевинских дозвола или четири одсто више у односу на prеthodnu годину, али је евидентно и да службеници из године у годину све више пробијају законске рокове за решавање предмета, речено је данас на седници Клуба градова и општина (НАЛЕД) са повољним пословним окружењем (БФЦ Клуб).
На скупу је истакнуто да је и у години коју су обележили ратни сукоби и тензија на глобалном тржишту понво у Србији забележен раст броја захтева за издавање електронских грађевинских дозвола.
Две трећине локалних самоуправа (63 одсто) касни у издавању свих дозвола, при чему је то кашњење нешто веће у градовима него у општинама, констатовано је на седници, саопштио је НАЛЕД.
Највеће пробијање рокова дешава се код издавања локацијских услова, које инвеститори могу да добију у просеку за 38 дана, иако је законски рок 28.
Употребну дозволу требало би да добију за највише пет дана, али је прибављају за 14, што је готово три пута дуже од законског рока, док се до грађевинске дозволе може доћи за 10 дана (рок је пет).
Најчешћи разлози за непоштовање закона је мањак службеника у локалним самоуправама услед вишегодишње забране запошљавања.
Министар за информисање и телекомуникације Михаило Јовановић, на седници БФЦ Клуба у оквиру НАЛЕД-а, нагласио је да грађани све више користе електронске услуге што се види и по расту броја налога на Порталу еУправа.
"У 2022. имали смо у просеку по 1.000 нових корисника седмично, а прошле недеље регистровано је чак 25.000. Више од 10.000 грађана отворило је налог у Пошти Србије, а мањи број обратио се Управи за трезор и пољопривредним стручним службама. Свега стотинак становника посетило је шалтер своје локалне самоуправе, иако у готово свим општинама и градовима имамо тзв. еШалтер за помоћ при отварању налога", рекао је Јовановић.
Додаје да то значи да би локалне самоуправе требало више да промовишу ову могућност.
Потпредседник БФЦ клуба и градоначелник Шапца Александар Пајић изјавио је да су локалне самоуправе свесне да је дигитализација неопходан предуслов за развој.
"Трудимо се да администрација на свим нивоима буде бржа, ефикаснија, спремнија да одговара на захтеве грађана и привреде и да понуди боље јавне сервисе. Шабац има доступних девет еУслуга и услуге дигиталне асистенткиње МИА. У наредном периоду наставићемо да радимо на проширивању еУслуга", закључио је Пајић.