Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Plaćamo državno zdravstveno, lečimo se kod privatnika

04.08.2016. 20:47 11:39
Piše:

Pacijenti kojima nije omogućeno da dijagnostički pregled obave

u državnim zdravstvenim ustanovama u zakonskom roku od mesec dana, teško mogu da nadoknade novac koji za tu uslugu daju nekoj privatnoj ustanovi. Iako im zakon to omogućava, u praksi je teško da od Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje refundiraju troškove koje su imali, pre svega jer državne zdravstvene ustanove nerado izdaju potvrde da nisu mogle da prime pacijenta u zakonskom roku. Takva državna ustanova, naime, dobija manje novca od RFZO, taman toliko koliko je pacijent morao da plati privatnoj zdravstvenoj ustanovi.

Predsednica Udruženja građana “Roditelj” Dragana Soćanin kaže da su iskustva žena koje su se njima obraćale različita i da su najviše poteškoća imale da ostvare prava vezana za reproduktivno zdravlje.

- Ukoliko ne radi ultrazvuk u domu zdravlja, žene su dobijale uput da na ultrazvuk dojke idu u neku drugu zdravstvenu ustanovu, recimo Medicinski, Stomatološki fakultet, da ne bi otišle privatno i da ne bi moralo da se refundira - navodi Soćanin.

U manjim sredinama pacijente zbog kvara ultrazvuka, rendgena, nedostatka reagenasa za laboratorijske analize, upućuju najčešće u neku drugu, takođe državnu zdravstvenu ustanovu, često udaljenu i po 40, 50 kilometara, bez obzira što takva usluga može da se uradi kod privatnika koji je na nekoliko koraka od doma zdravlja. Soćanin kaže da zbog toga mnogi pacijenti na kraju odustanu od refundacije i pregled obave kod privatnika o svom trošku.

U Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje kažu da su od početka godine imali 292 zahteva za refundiranje i da je pacijentima na taj način isplaćeno 1.491.332 dinara. Da bi ostvarilo pravo na refundaciju troškova, osigurano lice podnosi zahtev matičnoj filijali (obrazac REF 1) i neophodno je da podnese potvrdu zdravstvene ustanove (odnosno pisani odgovor zaštitnika ako ustanova nije htela da izda potvrdu), uput izabranog lekara, originalni račun o plaćenom pregledu i medicinsku dokumentaciju. Ukoliko filijala utvrdi da je zahtev za refundaciju osnovan, novac će osiguranom licu biti vraćen u visini stvarnih troškova, uz umanjenje za iznos participacije, ako osigurano lice ima obavezu plaćanja participacije za pruženu uslugu.

Kada nadoknadi novac osiguranom licu RFZO umanjuje za taj iznos prenos sredstava zdravstvenoj ustanovi koja nije pružila uslugu u roku od 30 dana.

Piše:
Pošaljite komentar