Novine u gimnazijama: Obavezne vežbe i više izbornih programa
BEOGRAD: Vežbe iz pojedinih obaveznih predmeta - strani jezik, biologija, hemija, kao i novi izborni programi, novine su koje predviđa nastavni plan za gimnazije koji je uradila Radna grupa Ministarstva prosvete.
Nastavni plan urađen je za sva tri tipa gimnazija - opšti, društveno-jezički i prirodno-matematički smer, a Zavod za vrednovanje obrazovanja i vaspitanja će na osnovu njega izraditi nastavne programe za prvi razred gimnazije.
Redefinisani nastavni plan uvodi vežbe kod jednog broja obaveznih nastavnih predmeta - strani jezik, biologija, hemija i nove izborne programe, pored postojećih građansko vaspitanje ili verska nastava i drugi strani jezik.
Novi izborni programi su: Jezik, mediji i kultura; Pojedinac, grupa i društvo; Zdravlje i sport; Obrazovanje za održivi razvoj; Umetnost i dizajn; Primenjene nauke (u trećem i četvrtom razredu ovaj predmet se deli na nauke koje usmeravaju učenike ka medicinskim naukama i nauke koje usmeravaju ka tehničkim naukama).
Zatim, Umetnost i dizajn; Osnovi geopolitike; Ekonomija i biznis; Religije i civilizacije; Metodologija naučnog istraživanja; Savremene tehnologije.
Redefinisani nastavni programi zasnovani su na ishodima učenja. Novine imaju za cilj povećanje kvaliteta, relevantnosti i efikasnosti opšteg srednjeg obrazovanja, povećanje obuhvata učenika opštim srednjim obrazovanjem i vaspitanjem, saopštilo je Ministarstvo prosvete.
Radna grupa je imala zadatak da u skladu sa pravcima iz Strategije razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine i akcijama iz Akcionog plana pripremi smernice razvoja opšteg srednjeg obrazovanja.
Principi za izradu smernica bili su: postupnost u uvođenju novina, postupna priprema škola, nastavnika i učenika za novine koje su usmerene na ostvarivanje dugoročnih ciljeva obrazovanja definisanih u Strategiji (kvalitet, obuhvat, relevantnost, efikasnost).
Zatim, izbornost, veća ponuda izbornih programa u cilju bolje pripreme učenika za nastavak školovanja, izbor zanimanja, ali i većeg zadovoljstva učenika obrazovanjem i interdisciplinarnost, razvijanje funkcionalnog znanja i kompetencija učenika.