Новине у гимназијама: Обавезне вежбе и више изборних програма
БЕОГРАД: Вежбе из појединих обавезних предмета - страни језик, биологија, хемија, као и нови изборни програми, новине су које предвиђа наставни план за гимназије који је урадила Радна група Министарства просвете.
Наставни план урађен је за сва три типа гимназија - општи, друштвено-језички и природно-математички смер, а Завод за вредновање образовања и васпитања ће на основу њега израдити наставне програме за први разред гимназије.
Редефинисани наставни план уводи вежбе код једног броја обавезних наставних предмета - страни језик, биологија, хемија и нове изборне програме, поред постојећих грађанско васпитање или верска настава и други страни језик.
Нови изборни програми су: Језик, медији и култура; Појединац, група и друштво; Здравље и спорт; Образовање за одрживи развој; Уметност и дизајн; Примењене науке (у трећем и четвртом разреду овај предмет се дели на науке које усмеравају ученике ка медицинским наукама и науке које усмеравају ка техничким наукама).
Затим, Уметност и дизајн; Основи геополитике; Економија и бизнис; Религије и цивилизације; Методологија научног истраживања; Савремене технологије.
Редефинисани наставни програми засновани су на исходима учења. Новине имају за циљ повећање квалитета, релевантности и ефикасности општег средњег образовања, повећање обухвата ученика општим средњим образовањем и васпитањем, саопштило је Министарство просвете.
Радна група је имала задатак да у складу са правцима из Стратегије развоја образовања у Србији до 2020. године и акцијама из Акционог плана припреми смернице развоја општег средњег образовања.
Принципи за израду смерница били су: поступност у увођењу новина, поступна припрема школа, наставника и ученика за новине које су усмерене на остваривање дугорочних циљева образовања дефинисаних у Стратегији (квалитет, обухват, релевантност, ефикасност).
Затим, изборност, већа понуда изборних програма у циљу боље припреме ученика за наставак школовања, избор занимања, али и већег задовољства ученика образовањем и интердисциплинарност, развијање функционалног знања и компетенција ученика.