Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Nova platforma eDozvola - na jednom mestu 100 procedura

11.12.2019. 11:41 11:49
Piše:
Foto: Sajt eUprave Foto: skrinšot

BEOGRAD:  Kancelarija za IT i eUpravu Vlade Srbije najavila je danas pokretanje nove digitalne platforme - eDozvola, za izdavanje dozvola, licenci i saglasnosti za privredu.

Zahvaljujući novoj digitalnoj platformi, u prvoj fazi, biće digitalizovano 100 procedura, 30 u prvoj polovini 2020. godine, a ostalih 70, do kraja sledeće godine što će i privredi i državi doneti velike uštede u vremenu i novcu, navodi se u saopštenju Kancelarije.



Osim toga, ono što je za privredu i državu veoma važno jeste da će nova platforma servisa eDozvola u budućnosti objediniti postojeće servise i prerasti u sveobuhvatnu platformu za izdavanje elektronskih rešenja.



"Država će zahvaljujući novoj platformi imati mogućnost digitalizovanja različitih administrativnih procedura i u budućnosti. Za privredu danas, najčešće, svaki administrativni postupak podrazumeva odlazak od šaltera do šaltera", objašnjavaju nadležni.



Pojedini postupci delimično su digitalizovani i mogu se odraditi on-lajn preko digitalnih servisa, dok se pojedine faze, kao što su podnošenje zahteva, plaćanje ili odlazak po rešenje, obavljaju i dalje dolaskom na šalter.



Nova platforma omogućiće, kažu, da ceo proces dobijanja rešenja bude digitalizovan u potpunosti, i za korisnika i za instituciju koja određeno rešenje izdaje.



Nova platforma omogućiće elektronsko podnošenje zahteva, elektronsko plaćanje i korišćenje elektronskog potpisa, dok će organi nadležni za određeni postupak imati elektronski pristup podacima po službenoj dužnosti.



"Zahvaljujući najsavremenijem softverskom rešenju za upravljanje poslovnim procesima, koje obezbeđuje Kancelarija za IT i eUpravu, pribavljanje podataka i provera uslova će se obavljati automatski, razmenom podataka sa zvaničnim registrima, što dovodi i do značajnog skraćivanja rokova".



Sve strane imaće mogućnost praćenja statusa celog procesa, što uz definisane rokove, smanjuje potencijalnu neizvesnost u svim fazama postupka, dodaje se u saopštenju.



Rezultat postupka će biti izdavanje elektronskog rešenja, koje će istovremeno trajno biti dostupno u elektronskom obliku korisniku i nadležnim državnim organima.



"Što više postupaka bude uključeno u servis, izrada novih usluga će biti kvalitetnija i brža, zbog formiranja novih registara i automatskog preuzimanja podataka".



Cilj trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji, koji sprovodi Međunarodna finansijska korporacija (IFC), članica Grupacije Svetske banke u saradnji sa Vladom Srbije, a uz podršku Fonda za dobru upravu Ujedinjenog Kraljevstva i Britanske ambasade u Beogradu, jeste smanjenje administrativnog opterećenja za privredu.



Ovim se kažu, pojednostavljuje 1.750 administrativnih postupaka - licenci, dozvola, saglasnosti i drugih postupaka, omogućava elektronsko izdavanje 100 dozvola i uklanjaju propisi koji u praksi negativno utiču na razvoj konkurencije.



Očekuje se, dodaju, da će oko 600 dozvola, saglasnosti i odobrenja biti pojednostavljeno.

Piše:
Pošaljite komentar
Kancelarija za IT i eUpravu nagrađena za razvoj informacionog društva

Kancelarija za IT i eUpravu nagrađena za razvoj informacionog društva

20.03.2018. 19:28 19:32
Kancelarija za IT i eUpravu u trci za prestižnu svetsku nagradu

Kancelarija za IT i eUpravu u trci za prestižnu svetsku nagradu

19.03.2018. 19:16 19:28