Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Нова платформа еДозвола - на једном месту 100 процедура

11.12.2019. 11:41 11:49
Пише:
Фото: Сајт еУправе Фото: скриншот

БЕОГРАД:  Канцеларија за ИТ и еУправу Владе Србије најавила је данас покретање нове дигиталне платформе - еДозвола, за издавање дозвола, лиценци и сагласности за привреду.

Захваљујући новој дигиталној платформи, у првој фази, биће дигитализовано 100 процедура, 30 у првој половини 2020. године, а осталих 70, до краја следеће године што ће и привреди и држави донети велике уштеде у времену и новцу, наводи се у саопштењу Канцеларије.



Осим тога, оно што је за привреду и државу веома важно јесте да ће нова платформа сервиса еДозвола у будућности објединити постојеће сервисе и прерасти у свеобухватну платформу за издавање електронских решења.



"Држава ће захваљујући новој платформи имати могућност дигитализовања различитих административних процедура и у будућности. За привреду данас, најчешће, сваки административни поступак подразумева одлазак од шалтера до шалтера", објашњавају надлежни.



Поједини поступци делимично су дигитализовани и могу се одрадити он-лајн преко дигиталних сервиса, док се поједине фазе, као што су подношење захтева, плаћање или одлазак по решење, обављају и даље доласком на шалтер.



Нова платформа омогућиће, кажу, да цео процес добијања решења буде дигитализован у потпуности, и за корисника и за институцију која одређено решење издаје.



Нова платформа омогућиће електронско подношење захтева, електронско плаћање и коришћење електронског потписа, док ће органи надлежни за одређени поступак имати електронски приступ подацима по службеној дужности.



"Захваљујући најсавременијем софтверском решењу за управљање пословним процесима, које обезбеђује Канцеларија за ИТ и еУправу, прибављање података и провера услова ће се обављати аутоматски, разменом података са званичним регистрима, што доводи и до значајног скраћивања рокова".



Све стране имаће могућност праћења статуса целог процеса, што уз дефинисане рокове, смањује потенцијалну неизвесност у свим фазама поступка, додаје се у саопштењу.



Резултат поступка ће бити издавање електронског решења, које ће истовремено трајно бити доступно у електронском облику кориснику и надлежним државним органима.



"Што више поступака буде укључено у сервис, израда нових услуга ће бити квалитетнија и бржа, због формирања нових регистара и аутоматског преузимања података".



Циљ трогодишњег Пројекта за унапређење пословног окружења у Србији, који спроводи Међународна финансијска корпорација (ИФЦ), чланица Групације Светске банке у сарадњи са Владом Србије, а уз подршку Фонда за добру управу Уједињеног Краљевства и Британске амбасаде у Београду, јесте смањење административног оптерећења за привреду.



Овим се кажу, поједностављује 1.750 административних поступака - лиценци, дозвола, сагласности и других поступака, омогућава електронско издавање 100 дозвола и уклањају прописи који у пракси негативно утичу на развој конкуренције.



Очекује се, додају, да ће око 600 дозвола, сагласности и одобрења бити поједностављено.

Пише:
Пошаљите коментар
Канцеларија за ИТ и еУправу награђена за развој информационог друштва

Канцеларија за ИТ и еУправу награђена за развој информационог друштва

20.03.2018. 19:28 19:32
Канцеларија за ИТ и еУправу у трци за престижну светску награду

Канцеларија за ИТ и еУправу у трци за престижну светску награду

19.03.2018. 19:16 19:28