Нова платформа еДозвола - на једном месту 100 процедура
БЕОГРАД: Канцеларија за ИТ и еУправу Владе Србије најавила је данас покретање нове дигиталне платформе - еДозвола, за издавање дозвола, лиценци и сагласности за привреду.
Захваљујући новој дигиталној платформи, у првој фази, биће дигитализовано 100 процедура, 30 у првој половини 2020. године, а осталих 70, до краја следеће године што ће и привреди и држави донети велике уштеде у времену и новцу, наводи се у саопштењу Канцеларије.
Осим тога, оно што је за привреду и државу веома важно јесте да ће нова платформа сервиса еДозвола у будућности објединити постојеће сервисе и прерасти у свеобухватну платформу за издавање електронских решења.
"Држава ће захваљујући новој платформи имати могућност дигитализовања различитих административних процедура и у будућности. За привреду данас, најчешће, сваки административни поступак подразумева одлазак од шалтера до шалтера", објашњавају надлежни.
Поједини поступци делимично су дигитализовани и могу се одрадити он-лајн преко дигиталних сервиса, док се поједине фазе, као што су подношење захтева, плаћање или одлазак по решење, обављају и даље доласком на шалтер.
Нова платформа омогућиће, кажу, да цео процес добијања решења буде дигитализован у потпуности, и за корисника и за институцију која одређено решење издаје.
Нова платформа омогућиће електронско подношење захтева, електронско плаћање и коришћење електронског потписа, док ће органи надлежни за одређени поступак имати електронски приступ подацима по службеној дужности.
"Захваљујући најсавременијем софтверском решењу за управљање пословним процесима, које обезбеђује Канцеларија за ИТ и еУправу, прибављање података и провера услова ће се обављати аутоматски, разменом података са званичним регистрима, што доводи и до значајног скраћивања рокова".
Све стране имаће могућност праћења статуса целог процеса, што уз дефинисане рокове, смањује потенцијалну неизвесност у свим фазама поступка, додаје се у саопштењу.
Резултат поступка ће бити издавање електронског решења, које ће истовремено трајно бити доступно у електронском облику кориснику и надлежним државним органима.
"Што више поступака буде укључено у сервис, израда нових услуга ће бити квалитетнија и бржа, због формирања нових регистара и аутоматског преузимања података".
Циљ трогодишњег Пројекта за унапређење пословног окружења у Србији, који спроводи Међународна финансијска корпорација (ИФЦ), чланица Групације Светске банке у сарадњи са Владом Србије, а уз подршку Фонда за добру управу Уједињеног Краљевства и Британске амбасаде у Београду, јесте смањење административног оптерећења за привреду.
Овим се кажу, поједностављује 1.750 административних поступака - лиценци, дозвола, сагласности и других поступака, омогућава електронско издавање 100 дозвола и уклањају прописи који у пракси негативно утичу на развој конкуренције.
Очекује се, додају, да ће око 600 дозвола, сагласности и одобрења бити поједностављено.