Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Najviše žalbi na zakazivanje pregleda

29.05.2017. 23:24 23:35
Piše:
Izvor: Dnevnik (B. Lučić)

Kada je 56-godišnja LJ. Š. došla na šalter Klinike za gastroenterologiju i hepatologiju Kliničkog centra Vojvodine, kako bi zakazala kontrolni pregled kod doktora koji joj je operisao žuč, saznala je da je zakazivanje kod tog doktora nemoguće, jer mesečno ima slobodno samo desetak termina, a broj pacijenata koji traže pregled je višestruko veći. Kako nije htela da promeni doktora, ističući da je normalno da je prekontroliše doktor koji ju je i operisao, LJ. Š. je upućena na zaštitnika prava pacijenata. Ona je samo jedan od skoro 20.000 pacijenata koji se obrate ovoj instituciji, žaleći se na neki od problema u ostvarivanju svojih prava.

U toku 2016. zaštitnicima prava osiguranih lica obratilo se 18.850 osoba zbog problema u ostvarivanju prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja, i podneto 297 prijava o povredi prva iz zdravstvenog osiguranja, navodi se u izveštaju Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.

„Ukupno je podneto 297 prijava o povredi prava iz zdravstvenog osiguranja. Najveći broj prijava o povrdi prava podnet je zaštitniku prava osiguranih lica u Kliničkom centru Vojvodine (97) i u Zdravstvenom centru Vranje (43). Više od deset prijava imali su i Opšta bolnica Kraljevo (15), Opšta bolnica Subotica (23), Dom zdravlja Požarevac (13), VMA (19) i Dom zdravlja Novi Sad (19)“, navodi RFZO.

Od ukupno 149 zdravstvenih ustanova, u kojima je obezbeđena zaštita prva osiguranika, prijave o povredi prava iz zdravstvenog osiguranja evidentirane su u 43 zdravstvne ustanove.


Zbog neljubaznosti i čekanja 67 prijava

Prijave o povredi prava iz zdravstvenog osiguranja, za koje je utvrđeno da nisu u nadležnosti zaštitnika prava osiguranih lica, a koje su se odnosile na neljubaznost medicinskog osoblja, dugo čekanje u redovima na obavljanje pregleda, način lečenja i slično, prosleđene su na dalju nadležnost. Direktorima zdavstvenih ustanova prosleđene su 53 takve prijave, 13 je upućeno zdravstvenoj inspekciji Ministarstva zdravlja RS, a  jedna prijava savetniku za zaštitu prava pacijenata.

„Od 297 prijava o povredi prava iz zdravstvenog osiguranja, postupanjem zaštitnika utvrđena je njihova osnovanost u 181 slučaju. Za 93 prijave utvrđeno je da nije bilo povrede prava iz zdravstvenog oiguranja, dok 12 prijava nije razmatrano jer ih nije podneo osiguranik, odnosno zakonski zastupnik, a 11 prijava povukli su podnosioci“, kaže se u izveštaju Fonda.

Najčešći razlog podnošenja prijave je nemogućnost ostarivanja prava na specijalističko-konsultativni, odnosno dijagnostički pregled. Postupanjem zaštitnika, osiguranicima je omogućeno ostvarivanje prava na pregled u roku od 30 dana od dana javljanja osiguranika zdravstvenoj ustanovi, kako je i utvrđeno zakonom.

„U slučajevima kada osiguraniku nije bilo omogućeno zakazivanje pregleda u propisanom roku, zaštitnik ga je obaveštavao o mogućnostima i načinu refundacije troškova za pružene zdrsvtvene usluge u privatnoj praksi ili u dopunskom radu zdravstvene ustanove s kojom je zaključen ugovor - objašnjavaju u RFZO“.

„Prošle godine 18.850 osiguranika obratilo se zaštitniku radi dobijanja informacija i problema u ostvarivanju prava. Pitanja u vezi sa ostvarivanjem prava uputilo je 9.227 osiguranika, a broj osiguranih lica koji su se obratili zbog pružanja pomoći iznosio je 9.623 - kažu u Fondu i napominju da se 2014. za pomoć obratilo 20.026 građana, a u 2015. 20.066 osiguranika“.   

LJ. Petrović

Autor:
Pošaljite komentar