HAOS U BEOGRADU, ZAPALILA SE LITIJUMSKA BATERIJA (VIDEO) Evo koliko su opasne litijumske baterije u biciklima
Posle sličnog slučaja u Zagrebu, juče poslepodne došlo je slične situacije u Svetogorskoj ulici u Beogradu.
Naime, zapalila se litijumska baterija od e-bicikla.
Srećom, nema povređenih u požaru, a izgorela je samo baterija, pošto ju je vlasnik na vreme uklonio.
Sve više ljudi u gradovima gde je to moguće, prelazi na e-vožnju, i to na trotinete i bicikle. Ono što je manje poznato je da ove baterije mogu da se zapale iz čista mira, jer proizvođači još uvek nisu potpuno ovladali ovom tehnologijom.
Većina ebicikla ima litijum-jonsku bateriju koja pomaže u okretanju točkova, tako da ne morate toliko da pedalirate. Litijum-jonske baterije su idealne za ebicikl, umesto olovno-kiselinske baterije, jer su lagane, daju dosta snage za veći domet i imaju dobar vek trajanja. Kao rezultat toga, ta litijum-jonska baterija bi trebalo da traje nekoliko godina, ako ne i duže. Međutim, proizvođač, kvalitet i drugi faktori će uticati na njegov životni vek.
Prema većini izvora na mreži, litijum-jonski akumulatori su dobri za bilo gde između 300-1200 ciklusa punjenja. Na električnom biciklu, kada ga napunite do 100% i odete na nekoliko vožnji do prodavnice ili prljavom stazom dok se baterija ne isprazni, a zatim je napunite, to se računa kao jedan ciklus punjenja. Vremenom, ovi ciklusi punjenja degradiraju bateriju, a njen ukupan kapacitet opada, piše bicikltr.com.
U junu prošle godine četiri osobe poginule su u požaru koji je zahvatio prodavncu električnih bicikala i proširio se na stanove na gornjim spratovima te zgrade u Njujorku.
Dve osobe su u kritičnom stanju i prebačene u bolnicu.
Požar je izazvala eksplozija na litijumskoj bateriji jednog bicikla, i to u radnji koja je prošlog leta prekršila bezbednosna pravila u vezi sa skladištenjem i punjenjem baterija.
Prošle godine, samo u Njujorku, bilo je više od 100 požara i 13 smrtnih slučajeva povezanih sa eksplozijama baterija.
Svako malo čujemo da se nekome zapalila ovakva baterija, a vozačima se savetuje da povedu računa o tome gde i kako ostavljaju svoje e-dvotočkaše.
I. R.