ХАОС У БЕОГРАДУ, ЗАПАЛИЛА СЕ ЛИТИЈУМСКА БАТЕРИЈА (ВИДЕО) Ево колико су опасне литијумске батерије у бициклима
После сличног случаја у Загребу, јуче послеподне дошло је сличне ситуације у Светогорској улици у Београду.
Наиме, запалила се литијумска батерија од е-бицикла.
Срећом, нема повређених у пожару, а изгорела је само батерија, пошто ју је власник на време уклонио.
Све више људи у градовима где је то могуће, прелази на е-вожњу, и то на тротинете и бицикле. Оно што је мање познато је да ове батерије могу да се запале из чиста мира, јер произвођачи још увек нису потпуно овладали овом технологијом.
Већина ебицикла има литијум-јонску батерију која помаже у окретању точкова, тако да не морате толико да педалирате. Литијум-јонске батерије су идеалне за ебицикл, уместо оловно-киселинске батерије, јер су лагане, дају доста снаге за већи домет и имају добар век трајања. Као резултат тога, та литијум-јонска батерија би требало да траје неколико година, ако не и дуже. Међутим, произвођач, квалитет и други фактори ће утицати на његов животни век.
Према већини извора на мрежи, литијум-јонски акумулатори су добри за било где између 300-1200 циклуса пуњења. На електричном бициклу, када га напуните до 100% и одете на неколико вожњи до продавнице или прљавом стазом док се батерија не испразни, а затим је напуните, то се рачуна као један циклус пуњења. Временом, ови циклуси пуњења деградирају батерију, а њен укупан капацитет опада, пише bicikltr.com.
У јуну прошле године четири особе погинуле су у пожару који је захватио продавнцу електричних бицикала и проширио се на станове на горњим спратовима те зграде у Њујорку.
Две особе су у критичном стању и пребачене у болницу.
Пожар је изазвала експлозија на литијумској батерији једног бицикла, и то у радњи која је прошлог лета прекршила безбедносна правила у вези са складиштењем и пуњењем батерија.
Прошле године, само у Њујорку, било је више од 100 пожара и 13 смртних случајева повезаних са експлозијама батерија.
Свако мало чујемо да се некоме запалила оваква батерија, а возачима се саветује да поведу рачуна о томе где и како остављају своје е-двоточкаше.
И. Р.