GRADI SE MOST PREKO ZAPADNE MORAVE, SPOJIĆE DVA SELA I NEKOLIKO STOTINA LJUDI Grad se širi na levu obalu, stvaraju se uslovi za naselje Novi Čačak (FOTO)
Čačanska sela Prijevor i Parmenac koje deli reka Zapadna Morava konačno će biti povezana mostom
ČAČAK: Za izgradnju je u Čačku potpisan memorandum odnosno sporazum o projektovanju mosta preko Zapadne Morave.
- Most preko Zapadne Morave će povezivati Parmenac i Prijevor, dakle ukupno pet kilometara saobraćajnica. Ovaj most je prva faza, očekujemo da isprojektujemo veoma brzo i kvalitetno u skladu sa Planskim aktom Severnog obilaznog puta koji smo usvojili pre 2, 5 godine u Skupštini Grada Čačka. To stvara mogućnost da se grad proširi na levu obalu Zapadne Morave ali i da se svi žitelji Ljubić keja, Ljubića, Trbušana, Lugova, Prijevora i svih okolnih mesta imaju bržu komunikaciju do auto – puta Miloš Veliki, odnosno do petlje Pakovraće, ali i da se rastereti centralna gradska zona.”, kazao je za RINU gradonačelnik Todorović.
Prema rečima gradonačelnika, pred gradskom upravom je sada posao eksproprijacije, a nakon toga sledi izgradnja tri saobraćajnice, što podrazumeva prvu fazu.
- Druga faza treba da bude od Ulice Vidosava Kolakovića, preko Lugova, Ljubić brda, sve do auto – puta Miloš Veliki. Ovaj put je trebalo mnogo decenija ranije da bude usvojen i izgrađen. Ako se ne varam 1971. godine projektovana je južna i severna obilaznica. Južna je izgrađena, to je most kod Ilijaka i dalje kružni put koji je otvoren 1976. godine i evo posle 53 godine mi smo uspeli da razvijemo grad ka toj strani, levoj obali Zapadne Morave”.
Todorović je istakao da će saobraćajnice biti u četiri kolovozne trake sa razdelnim ostrvima a sa obe strane biće urađeni trotoari za pešake.
- Stvaramo mogućnost za novu mesnu zajednicu, za nove sadržaje, potpuno urbanistički uređen „Novi Čačak”, rekao je gradonačelnik.
Investitor ovog projekta su Putevi Srbije a projektovanje mosta će finansirati kineski partneri. Direktor JP „Putevi Srbije” Zoran Drobnjak kazao je da su realna očekivanja da se projektovanje završi u narednih šest meseci.
Projekat za pola godine
- Most od 200 metara širine sa pešačkim stazama koštaće oko pet miliona evra i oko milion evra će koštati ovi prilazni putevi”, kazao je Drobnjak. Za ovaj građevinski poduhvat ponovo su birani provereni kineski partneri. Jang je podsetio da je njihova kompanija već pet godina prisutna u Čačku kroz gradnju deonice auto – puta Preljina – Požega.
- Za ovih pet godina koliko gradimo auto – put, bukvalno kako smo otvarali i radili svedočili smo razvoju grada Čačka i vrlo smo srećni što sad imamo priliku da ova saradnja bude i direktnija. Po potpisivanju ovog memoranduma ćemo ćemo vrlo brzo sesti sa predstavnicima grada Čačka i Puteva Srbije i da krenemo sa projektovanjem. Završićemo jako bzo i nadamo se da ćemo po završetku projektovanja uspeti sa gradom Čačkom i Putevima Srbije naći finansijera i krenuti da gradimo, kako bi doprineli daljem razvoju Čačka i još boljem životu građana”, kazao je Jang.
Rina