Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Dve jav­ne ga­ra­že u okvi­ru kom­plek­sa In­sti­tu­ta u Srem­skoj Ka­me­ni­ci

20.08.2022. 12:36 12:46
Piše:
Izvor: Promo

Upra­va za ka­pi­tal­na ula­ga­nja AP Voj­vo­di­ne ne­dav­no je ras­pi­sa­la ten­der za pri­ba­vlja­nje pro­jekt­no-teh­nič­ke do­ku­men­ta­ci­je za iz­grad­nju jav­ne ga­ra­že u okvi­ru kom­plek­sa In­sti­tu­ta u Srem­skoj Ka­me­ni­ci.

Plan­skom do­ku­men­ta­ci­jom ga­ra­ža je pred­vi­đe­na iz­me­đu In­sti­tut­skog pu­ta i Uli­ce ma­jo­ra Te­pi­ća, a ka­ko se iz pro­jekt­nog za­dat­ka mo­že pri­me­ti­ti, pla­ni­ra­na je vi­še­sprat­ni­ca (2Su P 2), uz mo­guć­nost par­ki­ra­nja vo­zi­la na kro­vu, dok će kol­ski ula­zi bi­ti sa In­sti­tut­skog pu­ta.

Bu­du­ći da će ga­ra­ža bi­ti iz­gra­đe­na na te­ri­to­ri­ji par­ka, ko­ji je pro­gla­šen za Spo­me­nik pri­ro­de i pod ju­ris­dik­ci­jom je Za­vo­da za za­šti­tu spo­me­ni­ka pri­ro­de Voj­vo­di­ne, oda­bra­ni pro­jek­tan­ti će teh­nič­ku do­ku­men­ta­ci­ju mo­ra­ti da usa­gla­se s uslo­vi­ma nad­le­žne in­sti­tu­ci­je.

„Od po­seb­nog je zna­ča­ja iz­gled objek­ta, po­go­to­vo fa­sa­da ori­jen­ti­sa­na ka pri­la­znim pu­te­vi­ma, ko­ji­ma se do­la­zi do sa­mog kom­plek­sa In­sti­tu­ta. Pro­jek­tant mo­ra da osmi­sli obje­kat u du­hu sa­vre­me­ne ar­hi­tek­tu­re, pri­me­nom sa­vre­me­nih ma­te­ri­ja­la i teh­no­lo­ških re­še­nja, ima­ju­ći u vi­du da se na­la­zi u zo­ni za­šti­te Spo­me­ni­ka pri­ro­de, a u sve­mu u skla­du i pre­ma uslo­vi­ma iz­da­tih od stra­ne ima­o­ca jav­nih ovla­šće­nja”, na­ve­de­no je u pro­jekt­nom za­dat­ku.

Mak­si­mal­na zo­na iz­grad­nje je oko 3.200 me­ta­ra kva­drat­nih, dok je pro­ce­nje­na bru­to raz­vi­je­na po­vr­ši­na objek­ta 13.000 kva­dra­ta, s tim da su mo­gu­ća od­stu­pa­nja, u za­vi­sno­sti od pri­me­nje­nih teh­nič­kih re­še­nja i raz­ra­de pro­jek­ta.

Iako je Plan­skom do­ku­men­ta­ci­jom pred­vi­đen obje­kat Su P 2, uzi­ma­ju­ći u ob­zir kon­fi­gu­ra­ci­ju te­re­na, ob­ja­šnje­no je da je mo­gu­će is­ko­ri­sti­ti raz­li­ku u vi­si­na­ma na par­ce­li, te pro­jek­to­va­ti dve po­lu­u­ko­pa­ne pod­zem­ne eta­že. Na taj na­čin bi, ka­ko se oče­ku­je, bio obez­be­đen ve­ći broj par­king me­sta i efi­ka­sni­ja is­ko­ri­šće­nost lo­ka­ci­je.

Na­cr­tom je ob­u­hva­će­no pod­ruč­je po­vr­ši­ne 36,92 hek­ta­ra, od če­ga 35,1 hek­tar za­u­zi­ma kom­pleks In­sti­tu­ta za pluć­ne bo­le­sti, In­sti­tu­ta za on­ko­lo­gi­ju i In­sti­tu­ta za kar­di­o­va­sku­lar­ne bo­le­sti

Pla­ni­ra­na jav­na ga­ra­ža spa­da u ve­li­ke, pa bi, u skla­du s tim, tre­ba­lo pred­vi­de­ti op­ti­ma­lan broj par­kin­ga, od če­ga de­set od­sto mo­ra bi­ti za vo­zi­la oso­ba s in­va­li­di­te­tom. Osim to­ga, deo pro­sto­ra će bi­ti na­me­njen za par­kir­nje elek­trič­nih i hi­brid­nih vo­zi­la, što pod­ra­zu­me­va i in­sta­li­ra­nje od­go­va­ra­ju­će opre­me za pu­nje­nje. 

Po­nu­de na ten­der Upra­ve za ka­pi­tal­na ula­ga­nja AP Voj­vo­di­ne pod­no­se se do 9. sep­tem­bra, a na­kon za­klju­či­va­nja ugo­vo­ra, oda­bra­ni pro­jek­tan­ti će teh­nič­ku do­ku­men­ta­ci­ju, idej­no re­še­nje, pro­je­kat za gra­đe­vin­sku do­zvo­lu sa teh­nič­kom kon­tro­lom i iz­vo­đač­ki pro­je­kat, mo­ra­ti da za­vr­še za šest me­se­ci, tač­ni­je 180 ka­len­dar­skih da­na.


Kru­žna ras­kr­sni­ca

Ka­da je reč o sa­o­bra­ćaj­noj in­fra­struk­tu­ri, u pla­nu je grad­nja no­vih pri­stup­nih sa­o­bra­ćaj­ni­ca, a, kao naj­ve­ću in­ter­ven­ci­ju na po­sto­je­ćoj mre­ži, ur­ba­ni­sti su iz­dvo­ji­li grad­nju kru­žne ras­kr­sni­ce na cen­tral­nom de­lu pla­toa. Ta ras­kr­ni­ca bi­će vi­še­na­men­ska, pa je pla­ni­ra­no da tu bu­de i okret­ni­ca za vo­zi­la jav­nog grad­skog pre­vo­za, dok će na cen­tral­nom ostr­vu kru­žnog to­ka bi­ti pro­stor za sle­ta­nje ma­njih he­li­kop­te­ra.


Pod­se­ća­nja ra­di, Pla­nom de­talj­ne re­gu­la­ci­je kom­plek­sa In­sti­tu­ta u Srem­skoj Ka­me­ni­ci, ko­ji je u ma­ju bio na jav­nom uvi­du, ur­ba­ni­sti su pred­vi­de­li pro­ši­re­nje ka­pa­ci­te­ta te zdrav­stve­ne usta­no­ve, od­no­sno re­kon­struk­ci­ju i do­grad­nju sta­rih, kao i iz­grad­nju no­vih obje­ka­ta. Pro­ce­nje­no je da bi bol­nič­ki ka­pa­ci­tet mo­gao da se po­ve­ća za oko 220 po­ste­lja, od­no­sno sa sa­da­šnjih 700 na 920. Ta­ko­đe, plan pred­vi­đa i grad­nju dve sprat­ne ga­ra­že, ali i vi­še­na­men­ske kru­žne ras­kr­sni­ce, u či­jem bi cen­tral­nom de­lu, ostr­vu, mo­glo da se or­ga­ni­zu­je sle­ta­nje ma­njih he­li­kop­te­ra. Sa­da­šnji he­li­o­drom se za­dr­ža­va, a, osta­vlje­na je mo­guć­nost i, da on, u skla­du s po­tre­ba­ma, bu­de iz­gra­ćen i na ne­kom od obje­ka­ta u okvi­ru kom­plek­sa ili pak dru­gim ras­po­lo­ži­vim po­vr­ši­na­ma.

Ur­ba­ni­sti su pred­vi­de­li grad­nju tri no­va bol­nič­ka objek­ta, ali i no­vog jav­nog to­a­le­ta kao i dve sprat­ne ga­ra­že

Na­cr­tom je ob­u­hva­će­no pod­ruč­je po­vr­ši­ne 36,92 hek­ta­ra, od če­ga 35,1 hek­tar za­u­zi­ma kom­pleks In­sti­tu­ta za pluć­ne bo­le­sti, In­sti­tu­ta za on­ko­lo­gi­ju i In­sti­tu­ta za kar­di­o­va­sku­lar­ne bo­le­sti. Ur­ba­ni­sti su pro­stor po­de­li­li na pet ce­li­na – zo­na bol­nič­kih obje­ka­ta, par­king-zo­na, teh­no-eko­nom­ski blok, stam­be­na ko­lo­ni­ja i zo­na re­kre­a­tiv­nih sa­dr­ža­ja.


In­sti­tut­ski park - za­šti­će­no pod­ruč­je

Park oko bol­nič­kih zgra­da pro­jek­to­van kao park spe­ci­jal­ne na­me­ne oko Bol­ni­ce za le­če­nje tu­ber­ku­lo­ze i dru­gih pluć­nih bo­le­sti i pred­sta­vlja za­ko­nom za­šti­će­no pod­ruč­je – spo­me­nik pri­ro­de. Park je ina­če pod za­šti­tom od 1976. go­di­ne, od­lu­kom ta­da­šnje Skup­šti­ne gra­da, a  2016. zo­na za­šti­te je pro­ši­re­na.

No­vi plan pred­vi­đa da par­kov­ski pro­stor u okru­že­nju In­sti­tu­ta u Srem­skoj Ka­me­ni­ci bu­de mak­si­mal­no za­šti­ćen, uz do­dat­no ure­đi­va­nje. Ma­nji broj sta­ba­la bi­će uklo­njen, zbog pro­ši­re­nja ka­pa­ci­te­ta, i to pod od­go­va­ra­ju­ćim uslo­vi­ma nad­le­žnog za­vo­da za za­šti­tu pri­ro­de. Ob­ja­šnje­no je da par­kov­ska po­vr­ši­na pred­sta­vlja jed­nu od osnov­nih ka­rak­te­ri­sti­ka pla­nom ob­u­hva­će­nog pro­sto­ra, kao i da ima do­dat­nu zdrav­stve­nu ulo­gu.


Bol­nič­ki kom­pleks or­ga­ni­zo­van je ta­ko da se na naj­vi­šoj ko­ti (oko 184 m n.v) na­la­zi glav­na zgra­da – sta­ci­o­nar, ko­ji ko­ri­ste sva tri in­sti­tu­ta. Ur­ba­ni­sti pod­se­ća­ju da je taj obje­kat, kao i ve­ći­na dru­gih, iz­gra­đen 1960. go­di­ne, te da je to­kom go­di­na do­gra­đi­van i na­do­gra­đi­van i tre­nut­no ima 33.734 kva­dra­ta ko­ri­sne po­vr­ši­ne, s tim da se sprat­nost po­je­di­nač­nih seg­me­na­ta kre­će do pet eta­ža. Za po­tre­be In­sti­tu­ta za on­ko­lo­gi­ju, kao aneks glav­noj zgra­di sa ju­go­za­pad­ne stra­ne je 1995. go­di­ne sa­gra­đen obje­kat mag­net­ne re­zo­nan­ce. Sa iste stra­ne glav­ne zgra­de na­la­ze se dva uko­pa­na bun­ke­ra za vi­so­ko­vol­ta­žnu te­ra­pi­ju i ra­di­o­lo­gi­ju, dok je 2010. go­di­ne sa se­ve­ro­i­stoč­ne stra­ne sa­gra­đen aneks In­sti­tu­ta za pluć­ne bo­le­sti, u kom je ra­di­o­te­ra­pij­ski cen­tar i do­dat­ni pro­stor za In­sti­tut za kar­di­o­va­sku­lar­ne bo­le­sti. Se­ver­no od glav­ne zgra­de su Kon­gre­sni cen­tar i ad­mi­ni­stra­tiv­na zgra­da, a, po­red sa­le za sku­po­ve i pra­te­ćih sa­dr­ža­ja, u okvi­ru Kon­gre­snog cen­tra se na­la­ze i re­sto­ran, bar i pro­dav­ni­ca. Glav­ni par­king, po­vr­ši­ne oko 9.600 me­ta­ra kva­drat­nih, s oko 420 me­sta, ko­ji ko­ri­ste za­po­sle­ni i po­se­ti­o­ci, je se­ver­no od ad­mi­ni­stra­tiv­ne zgra­de, od­no­sno sa is­toč­ne stra­ne glav­nog pri­stup­nog pu­ta, dok je sa za­pad­ne stra­ne još oko 100 par­kin­ga.

Iz­me­đu is­toč­ne gra­ni­ce kom­plek­sa i pu­ta lo­ci­ra­ni su objek­ti teh­no-eko­nom­skog blo­ka po­put pe­ri­o­ni­ce, ko­tlar­ni­ce, ga­ra­že, ma­ga­ci­na za teh­nič­ki ma­te­ri­jal, cve­ća­re sa sta­kle­nom ba­štom, peć za spa­lji­va­nje, sa­gra­đe­ni 1960. go­di­ne, dok je obje­kat za pre­ra­du vo­de iz­gra­đen 1999. U toj zo­ni ne­ma ure­đe­nog par­king-pro­sto­ra, te su auto­mo­bi­li sme­šte­ni na ze­le­noj po­vr­ši­ni, me­đu dr­ve­ćem i na as­fal­ti­ra­nim pri­stu­pi­ma objek­ti­ma.

U tek­stu pla­na je na­ve­de­no da će svi  bol­nič­ki, ad­mi­ni­stra­tiv­ni i eko­nom­ski  objek­ti bi­ti za­dr­ža­ni, s tim da je mo­gu­će po­ve­ća­nje ko­ri­sne po­vr­ši­ne, za oko pet od­sto, od­no­sno re­kon­struk­ci­ja, nad­grad­nja i do­grad­nja, uz mi­ni­mal­ni uti­caj na za­šti­će­no pod­ruč­je – park In­sti­tu­ta. Na­me­na obje­ka­ta, ka­ko je ob­ja­šnje­no, mo­že bi­ti pro­me­nje­na, ali u okvi­ru de­lat­no­sti za po­tre­be zdrav­stve­nih usta­no­va.

Pred­vi­đe­na je nad­grad­nja objek­ta mag­net­ne re­zo­nan­ce i to za če­ti­ri eta­že, dok će na ju­žnom de­lu te zgra­de bi­ti do­gra­đen aneks za po­tre­be pro­ši­re­nja pro­sto­ra u funk­ci­ji Cen­tra za imiying di­jag­no­sti­ku In­sti­tu­ta za on­ko­lo­gi­ju (CID IOV). Pla­ni­ran je aneks bru­to po­vr­ši­ne oko 180 me­ta­ra kva­drat­nih, vi­si­ne do če­ti­ri spra­ta (P 4).

Pla­ni­ra­na jav­na ga­ra­ža spa­da u ve­li­ke, pa bi, u skla­du s tim, tre­ba­lo pred­vi­de­ti op­ti­ma­lan broj par­kin­ga, od če­ga de­set od­sto mo­ra bi­ti za vo­zi­la oso­ba s in­va­li­di­te­tom. Deo pro­sto­ra će bi­ti na­me­njen za par­kir­nje elek­trič­nih i hi­brid­nih vo­zi­la, što pod­ra­zu­me­va i in­sta­li­ra­nje od­go­va­ra­ju­će opre­me za pu­nje­nje

Ur­ba­ni­sti su pred­vi­de­li grad­nju tri no­va bol­nič­ka objek­ta, ali i no­vog jav­nog to­a­le­ta kao i dve sprat­ne ga­ra­že.

No­vi bol­nič­ki obje­kat pla­ni­ran je za­pad­no od glav­ne zgra­de, dok je is­toč­no od mag­net­ne re­zo­nan­ce pred­vi­đen „pet sken“ cen­tar (pet scan), či­ja je grad­nja u to­ku. Osim to­ga, pred­vi­đe­na je za­me­na ad­mi­ni­stra­tiv­ne zgra­de i iz­grad­nja bol­nič­kog blo­ka objek­ta za po­tre­be po­li­kli­nič­kog le­če­nja i ad­mi­ni­stra­ci­je, s tim da je mak­si­mal­na vi­si­na glav­nih zgra­da do pet spra­to­va (Su P 5), a pra­te­ćih obje­ka­ta do dva  (Su P 2).

Zgra­de teh­nič­kog blo­ka, ko­je su iz­dvo­je­ne u za­pad­nom de­lu kom­plek­sa, osta­ju na istom me­stu, a uz tu zo­nu pla­ni­ra­na je no­va jed­no­sprat­ni­ca (Su P 1), za po­tre­be ar­hi­va sva tri In­sti­tu­ta.

Kon­cept sa­o­bra­ćaj­nog re­še­nja se za­dr­ža­va, a par­ki­ra­nje je pla­ni­ra­no na dva me­sta, na za to već for­mi­ra­nim po­vr­ši­na­ma, uz mo­guć­nost iz­grad­nje sprat­nih ga­ra­ža do dve eta­že (Su P 2). In­te­re­san­tan je po­da­tak da iako je broj nad­zemnh eta­ža ogra­ni­čen, to ni­je slu­čaj s pod­zem­nim. Iz­grad­njom ga­ra­ža broj par­king me­sta po­ve­ćao bi se sa 808 na 1093, od­no­sno 1.453, uko­li­ko bu­du iz­gra­đe­na oba objek­ta.

 

Jo­va­na Vu­ka­ši­no­vić

Autor:
Pošaljite komentar