Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Две јав­не га­ра­же у окви­ру ком­плек­са Ин­сти­ту­та у Срем­ској Ка­ме­ни­ци

20.08.2022. 12:36 12:46
Пише:
Фото: Промо

Упра­ва за ка­пи­тал­на ула­га­ња АП Вој­во­ди­не не­дав­но је рас­пи­са­ла тен­дер за при­ба­вља­ње про­јект­но-тех­нич­ке до­ку­мен­та­ци­је за из­град­њу јав­не га­ра­же у окви­ру ком­плек­са Ин­сти­ту­та у Срем­ској Ка­ме­ни­ци.

План­ском до­ку­мен­та­ци­јом га­ра­жа је пред­ви­ђе­на из­ме­ђу Ин­сти­тут­ског пу­та и Ули­це ма­јо­ра Те­пи­ћа, а ка­ко се из про­јект­ног за­дат­ка мо­же при­ме­ти­ти, пла­ни­ра­на је ви­ше­спрат­ни­ца (2Су+П+2), уз мо­гућ­ност пар­ки­ра­ња во­зи­ла на кро­ву, док ће кол­ски ула­зи би­ти са Ин­сти­тут­ског пу­та.

Бу­ду­ћи да ће га­ра­жа би­ти из­гра­ђе­на на те­ри­то­ри­ји пар­ка, ко­ји је про­гла­шен за Спо­ме­ник при­ро­де и под ју­рис­дик­ци­јом је За­во­да за за­шти­ту спо­ме­ни­ка при­ро­де Вој­во­ди­не, ода­бра­ни про­јек­тан­ти ће тех­нич­ку до­ку­мен­та­ци­ју мо­ра­ти да уса­гла­се с усло­ви­ма над­ле­жне ин­сти­ту­ци­је.

„Од по­себ­ног је зна­ча­ја из­глед објек­та, по­го­то­во фа­са­да ори­јен­ти­са­на ка при­ла­зним пу­те­ви­ма, ко­ји­ма се до­ла­зи до са­мог ком­плек­са Ин­сти­ту­та. Про­јек­тант мо­ра да осми­сли обје­кат у ду­ху са­вре­ме­не ар­хи­тек­ту­ре, при­ме­ном са­вре­ме­них ма­те­ри­ја­ла и тех­но­ло­шких ре­ше­ња, има­ју­ћи у ви­ду да се на­ла­зи у зо­ни за­шти­те Спо­ме­ни­ка при­ро­де, а у све­му у скла­ду и пре­ма усло­ви­ма из­да­тих од стра­не има­о­ца јав­них овла­шће­ња”, на­ве­де­но је у про­јект­ном за­дат­ку.

Мак­си­мал­на зо­на из­град­ње је око 3.200 ме­та­ра ква­драт­них, док је про­це­ње­на бру­то раз­ви­је­на по­вр­ши­на објек­та 13.000 ква­дра­та, с тим да су мо­гу­ћа од­сту­па­ња, у за­ви­сно­сти од при­ме­ње­них тех­нич­ких ре­ше­ња и раз­ра­де про­јек­та.

Иако је План­ском до­ку­мен­та­ци­јом пред­ви­ђен обје­кат Су+П+2, узи­ма­ју­ћи у об­зир кон­фи­гу­ра­ци­ју те­ре­на, об­ја­шње­но је да је мо­гу­ће ис­ко­ри­сти­ти раз­ли­ку у ви­си­на­ма на пар­це­ли, те про­јек­то­ва­ти две по­лу­у­ко­па­не под­зем­не ета­же. На тај на­чин би, ка­ко се оче­ку­је, био обез­бе­ђен ве­ћи број пар­кинг ме­ста и ефи­ка­сни­ја ис­ко­ри­шће­ност ло­ка­ци­је.

На­цр­том је об­у­хва­ће­но под­руч­је по­вр­ши­не 36,92 хек­та­ра, од че­га 35,1 хек­тар за­у­зи­ма ком­плекс Ин­сти­ту­та за плућ­не бо­ле­сти, Ин­сти­ту­та за он­ко­ло­ги­ју и Ин­сти­ту­та за кар­ди­о­ва­ску­лар­не бо­ле­сти

Пла­ни­ра­на јав­на га­ра­жа спа­да у ве­ли­ке, па би, у скла­ду с тим, тре­ба­ло пред­ви­де­ти оп­ти­ма­лан број пар­кин­га, од че­га де­сет од­сто мо­ра би­ти за во­зи­ла осо­ба с ин­ва­ли­ди­те­том. Осим то­га, део про­сто­ра ће би­ти на­ме­њен за пар­кир­ње елек­трич­них и хи­брид­них во­зи­ла, што под­ра­зу­ме­ва и ин­ста­ли­ра­ње од­го­ва­ра­ју­ће опре­ме за пу­ње­ње. 

По­ну­де на тен­дер Упра­ве за ка­пи­тал­на ула­га­ња АП Вој­во­ди­не под­но­се се до 9. сеп­тем­бра, а на­кон за­кљу­чи­ва­ња уго­во­ра, ода­бра­ни про­јек­тан­ти ће тех­нич­ку до­ку­мен­та­ци­ју, идеј­но ре­ше­ње, про­је­кат за гра­ђе­вин­ску до­зво­лу са тех­нич­ком кон­тро­лом и из­во­ђач­ки про­је­кат, мо­ра­ти да за­вр­ше за шест ме­се­ци, тач­ни­је 180 ка­лен­дар­ских да­на.


Кру­жна рас­кр­сни­ца

Ка­да је реч о са­о­бра­ћај­ној ин­фра­струк­ту­ри, у пла­ну је град­ња но­вих при­ступ­них са­о­бра­ћај­ни­ца, а, као нај­ве­ћу ин­тер­вен­ци­ју на по­сто­је­ћој мре­жи, ур­ба­ни­сти су из­дво­ји­ли град­њу кру­жне рас­кр­сни­це на цен­трал­ном де­лу пла­тоа. Та рас­кр­ни­ца би­ће ви­ше­на­мен­ска, па је пла­ни­ра­но да ту бу­де и окрет­ни­ца за во­зи­ла јав­ног град­ског пре­во­за, док ће на цен­трал­ном остр­ву кру­жног то­ка би­ти про­стор за сле­та­ње ма­њих хе­ли­коп­те­ра.


Под­се­ћа­ња ра­ди, Пла­ном де­таљ­не ре­гу­ла­ци­је ком­плек­са Ин­сти­ту­та у Срем­ској Ка­ме­ни­ци, ко­ји је у ма­ју био на јав­ном уви­ду, ур­ба­ни­сти су пред­ви­де­ли про­ши­ре­ње ка­па­ци­те­та те здрав­стве­не уста­но­ве, од­но­сно ре­кон­струк­ци­ју и до­град­њу ста­рих, као и из­град­њу но­вих обје­ка­та. Про­це­ње­но је да би бол­нич­ки ка­па­ци­тет мо­гао да се по­ве­ћа за око 220 по­сте­ља, од­но­сно са са­да­шњих 700 на 920. Та­ко­ђе, план пред­ви­ђа и град­њу две спрат­не га­ра­же, али и ви­ше­на­мен­ске кру­жне рас­кр­сни­це, у чи­јем би цен­трал­ном де­лу, остр­ву, мо­гло да се ор­га­ни­зу­је сле­та­ње ма­њих хе­ли­коп­те­ра. Са­да­шњи хе­ли­о­дром се за­др­жа­ва, а, оста­вље­на је мо­гућ­ност и, да он, у скла­ду с по­тре­ба­ма, бу­де из­гра­ћен и на не­ком од обје­ка­та у окви­ру ком­плек­са или пак дру­гим рас­по­ло­жи­вим по­вр­ши­на­ма.

Ур­ба­ни­сти су пред­ви­де­ли град­њу три но­ва бол­нич­ка објек­та, али и но­вог јав­ног то­а­ле­та као и две спрат­не га­ра­же

На­цр­том је об­у­хва­ће­но под­руч­је по­вр­ши­не 36,92 хек­та­ра, од че­га 35,1 хек­тар за­у­зи­ма ком­плекс Ин­сти­ту­та за плућ­не бо­ле­сти, Ин­сти­ту­та за он­ко­ло­ги­ју и Ин­сти­ту­та за кар­ди­о­ва­ску­лар­не бо­ле­сти. Ур­ба­ни­сти су про­стор по­де­ли­ли на пет це­ли­на – зо­на бол­нич­ких обје­ка­та, пар­кинг-зо­на, тех­но-еко­ном­ски блок, стам­бе­на ко­ло­ни­ја и зо­на ре­кре­а­тив­них са­др­жа­ја.


Ин­сти­тут­ски парк - за­шти­ће­но под­руч­је

Парк око бол­нич­ких згра­да про­јек­то­ван као парк спе­ци­јал­не на­ме­не око Бол­ни­це за ле­че­ње ту­бер­ку­ло­зе и дру­гих плућ­них бо­ле­сти и пред­ста­вља за­ко­ном за­шти­ће­но под­руч­је – спо­ме­ник при­ро­де. Парк је ина­че под за­шти­том од 1976. го­ди­не, од­лу­ком та­да­шње Скуп­шти­не гра­да, а  2016. зо­на за­шти­те је про­ши­ре­на.

Но­ви план пред­ви­ђа да пар­ков­ски про­стор у окру­же­њу Ин­сти­ту­та у Срем­ској Ка­ме­ни­ци бу­де мак­си­мал­но за­шти­ћен, уз до­дат­но уре­ђи­ва­ње. Ма­њи број ста­ба­ла би­ће укло­њен, због про­ши­ре­ња ка­па­ци­те­та, и то под од­го­ва­ра­ју­ћим усло­ви­ма над­ле­жног за­во­да за за­шти­ту при­ро­де. Об­ја­шње­но је да пар­ков­ска по­вр­ши­на пред­ста­вља јед­ну од основ­них ка­рак­те­ри­сти­ка пла­ном об­у­хва­ће­ног про­сто­ра, као и да има до­дат­ну здрав­стве­ну уло­гу.


Бол­нич­ки ком­плекс ор­га­ни­зо­ван је та­ко да се на нај­ви­шој ко­ти (око 184 м н.в) на­ла­зи глав­на згра­да – ста­ци­о­нар, ко­ји ко­ри­сте сва три ин­сти­ту­та. Ур­ба­ни­сти под­се­ћа­ју да је тај обје­кат, као и ве­ћи­на дру­гих, из­гра­ђен 1960. го­ди­не, те да је то­ком го­ди­на до­гра­ђи­ван и на­до­гра­ђи­ван и тре­нут­но има 33.734 ква­дра­та ко­ри­сне по­вр­ши­не, с тим да се спрат­ност по­је­ди­нач­них сег­ме­на­та кре­ће до пет ета­жа. За по­тре­бе Ин­сти­ту­та за он­ко­ло­ги­ју, као анекс глав­ној згра­ди са ју­го­за­пад­не стра­не је 1995. го­ди­не са­гра­ђен обје­кат маг­нет­не ре­зо­нан­це. Са исте стра­не глав­не згра­де на­ла­зе се два уко­па­на бун­ке­ра за ви­со­ко­вол­та­жну те­ра­пи­ју и ра­ди­о­ло­ги­ју, док је 2010. го­ди­не са се­ве­ро­и­сточ­не стра­не са­гра­ђен анекс Ин­сти­ту­та за плућ­не бо­ле­сти, у ком је ра­ди­о­те­ра­пиј­ски цен­тар и до­дат­ни про­стор за Ин­сти­тут за кар­ди­о­ва­ску­лар­не бо­ле­сти. Се­вер­но од глав­не згра­де су Кон­гре­сни цен­тар и ад­ми­ни­стра­тив­на згра­да, а, по­ред са­ле за ску­по­ве и пра­те­ћих са­др­жа­ја, у окви­ру Кон­гре­сног цен­тра се на­ла­зе и ре­сто­ран, бар и про­дав­ни­ца. Глав­ни пар­кинг, по­вр­ши­не око 9.600 ме­та­ра ква­драт­них, с око 420 ме­ста, ко­ји ко­ри­сте за­по­сле­ни и по­се­ти­о­ци, је се­вер­но од ад­ми­ни­стра­тив­не згра­де, од­но­сно са ис­точ­не стра­не глав­ног при­ступ­ног пу­та, док је са за­пад­не стра­не још око 100 пар­кин­га.

Из­ме­ђу ис­точ­не гра­ни­це ком­плек­са и пу­та ло­ци­ра­ни су објек­ти тех­но-еко­ном­ског бло­ка по­пут пе­ри­о­ни­це, ко­тлар­ни­це, га­ра­же, ма­га­ци­на за тех­нич­ки ма­те­ри­јал, цве­ћа­ре са ста­кле­ном ба­штом, пећ за спа­љи­ва­ње, са­гра­ђе­ни 1960. го­ди­не, док је обје­кат за пре­ра­ду во­де из­гра­ђен 1999. У тој зо­ни не­ма уре­ђе­ног пар­кинг-про­сто­ра, те су ауто­мо­би­ли сме­ште­ни на зе­ле­ној по­вр­ши­ни, ме­ђу др­ве­ћем и на ас­фал­ти­ра­ним при­сту­пи­ма објек­ти­ма.

У тек­сту пла­на је на­ве­де­но да ће сви  бол­нич­ки, ад­ми­ни­стра­тив­ни и еко­ном­ски  објек­ти би­ти за­др­жа­ни, с тим да је мо­гу­ће по­ве­ћа­ње ко­ри­сне по­вр­ши­не, за око пет од­сто, од­но­сно ре­кон­струк­ци­ја, над­град­ња и до­град­ња, уз ми­ни­мал­ни ути­цај на за­шти­ће­но под­руч­је – парк Ин­сти­ту­та. На­ме­на обје­ка­та, ка­ко је об­ја­шње­но, мо­же би­ти про­ме­ње­на, али у окви­ру де­лат­но­сти за по­тре­бе здрав­стве­них уста­но­ва.

Пред­ви­ђе­на је над­град­ња објек­та маг­нет­не ре­зо­нан­це и то за че­ти­ри ета­же, док ће на ју­жном де­лу те згра­де би­ти до­гра­ђен анекс за по­тре­бе про­ши­ре­ња про­сто­ра у функ­ци­ји Цен­тра за imiying ди­јаг­но­сти­ку Ин­сти­ту­та за он­ко­ло­ги­ју (ЦИД ИОВ). Пла­ни­ран је анекс бру­то по­вр­ши­не око 180 ме­та­ра ква­драт­них, ви­си­не до че­ти­ри спра­та (П+4).

Пла­ни­ра­на јав­на га­ра­жа спа­да у ве­ли­ке, па би, у скла­ду с тим, тре­ба­ло пред­ви­де­ти оп­ти­ма­лан број пар­кин­га, од че­га де­сет од­сто мо­ра би­ти за во­зи­ла осо­ба с ин­ва­ли­ди­те­том. Део про­сто­ра ће би­ти на­ме­њен за пар­кир­ње елек­трич­них и хи­брид­них во­зи­ла, што под­ра­зу­ме­ва и ин­ста­ли­ра­ње од­го­ва­ра­ју­ће опре­ме за пу­ње­ње

Ур­ба­ни­сти су пред­ви­де­ли град­њу три но­ва бол­нич­ка објек­та, али и но­вог јав­ног то­а­ле­та као и две спрат­не га­ра­же.

Но­ви бол­нич­ки обје­кат пла­ни­ран је за­пад­но од глав­не згра­де, док је ис­точ­но од маг­нет­не ре­зо­нан­це пред­ви­ђен „пет скен“ цен­тар (пет сцан), чи­ја је град­ња у то­ку. Осим то­га, пред­ви­ђе­на је за­ме­на ад­ми­ни­стра­тив­не згра­де и из­град­ња бол­нич­ког бло­ка објек­та за по­тре­бе по­ли­кли­нич­ког ле­че­ња и ад­ми­ни­стра­ци­је, с тим да је мак­си­мал­на ви­си­на глав­них згра­да до пет спра­то­ва (Су+П+5), а пра­те­ћих обје­ка­та до два  (Су+П+2).

Згра­де тех­нич­ког бло­ка, ко­је су из­дво­је­не у за­пад­ном де­лу ком­плек­са, оста­ју на истом ме­сту, а уз ту зо­ну пла­ни­ра­на је но­ва јед­но­спрат­ни­ца (Су+П+1), за по­тре­бе ар­хи­ва сва три Ин­сти­ту­та.

Кон­цепт са­о­бра­ћај­ног ре­ше­ња се за­др­жа­ва, а пар­ки­ра­ње је пла­ни­ра­но на два ме­ста, на за то већ фор­ми­ра­ним по­вр­ши­на­ма, уз мо­гућ­ност из­град­ње спрат­них га­ра­жа до две ета­же (Су+П+2). Ин­те­ре­сан­тан је по­да­так да иако је број над­земнх ета­жа огра­ни­чен, то ни­је слу­чај с под­зем­ним. Из­град­њом га­ра­жа број пар­кинг ме­ста по­ве­ћао би се са 808 на 1093, од­но­сно 1.453, уко­ли­ко бу­ду из­гра­ђе­на оба објек­та.

 

Јо­ва­на Ву­ка­ши­но­вић

Пише:
Пошаљите коментар