Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Deset me­ta­ra dnev­no kroz Fru­šku go­ru

30.10.2022. 09:56 10:07
Piše:
Izvor: Instagram

Di­rek­tor "Ko­ri­do­ra Sr­bi­je" Alek­san­dar An­tić ob­i­šao je gra­di­li­šte tu­ne­la Iri­ški ve­nac na Fru­ško­gor­skom ko­ri­do­ru, gde je, ka­ko je "Dnev­nik" već pi­sao, po­če­lo bu­še­nje, na­kon sko­ro go­di­nu i po da­na pri­pre­ma okol­nog te­re­na i grad­nje pot­por­nih zi­do­va.

An­tić je u sre­du pod­se­tio da je u pi­ta­nju bu­du­ći naj­du­ži tu­nel u Sr­bi­ji, dug oko 3,5 ki­lo­me­tra, sa dve tu­nel­ske ce­vi.

- Mi smo pre ne­ko­li­ko ne­de­lja ot­po­če­li s bu­še­njem tu­ne­la, de­sne tu­nel­ske ce­vi. I do sa­da smo, s ove stra­ne gde se na­la­zi ula­zni por­tal, i sa dru­ge stra­ne, pre­ma Op­šti­ni Irig, gde se na­la­zi iz­la­zni por­tal, na de­snoj ce­vi is­ko­pa­li ne­kih pet­na­e­stak me­ta­ra – iz­ja­vio je tom pri­li­kom An­tić, ko­ji je svo­ju po­se­tu ob­ja­vio na svom In­sta­gram na­lo­gu.

Ka­ko i da­lje ne do­bi­ja­mo od­go­vo­re na pi­ta­nja u ve­zi sa ra­do­vi­ma na Fru­ško­gor­skom ko­ri­do­ru, na pr­vu lop­tu ova­kav pro­gres mo­že da za­bri­ne, s ob­zi­rom da bi pet­na­e­stak me­ta­ra za ne­ko­li­ko ne­de­lja, zna­či­lo da bi pre­o­sta­lih 7.000 me­ta­ra u obe tu­nel­ske ce­vi bi­lo za­vr­še­no da­le­ko ka­sni­je od pro­le­ća 2025. go­di­ne, ka­da bi tre­ba­lo da je kraj­nji rok. Ipak, An­tić ima ob­ja­šnje­nje:

- U ovoj pr­voj fa­zi, ti ko­ra­ci mo­ra­ju da idu la­ga­no, za­to što je ta­kva teh­no­lo­gi­ja po­sla, za­to što je put iz­nad sa­mog ula­za u tu­nel. Po­što ima­mo dve tu­nel­ske ce­vi, ima­će­mo če­ti­ri na­pad­ne tač­ke na ko­ji­ma oče­ku­je­mo da će di­na­mi­ka bi­ti dva, do dva i po me­tra dnev­no – po­ja­snio je An­tić u iz­ja­vio za me­di­je.

Di­na­mi­ka go­vo­ri da bi, kad bu­du "na­pad­nu­te" sve če­ti­ri tač­ke bušenja tu­ne­la i ako se na sva­koj na­pre­du­je tem­pom ko­ji je An­tić proce­nio, sa­mo bu­še­nje mo­glo bi da bu­de za­vr­še­no za dve do dve i po go­di­ne

Ova di­na­mi­ka go­vo­ri da bi, kad bu­du "na­pad­nu­te" sve če­ti­ri tač­ke bu­še­nja tu­ne­la i ako se na sva­koj na­pre­du­je tem­pom ko­ji je An­tić pro­ce­nio, sa­mo bu­še­nje mo­glo bi da bu­de za­vr­še­no za dve do dve i po go­di­ne. 

Pod­se­ti­mo, po­čet­kom ju­la, An­tić je na­veo da iz­vo­đač ra­do­va, ki­ne­ski CRBC, ima obi­čaj da te­melj­no pri­pre­ma uslo­ve za iz­vo­đe­nje ra­do­va, da bi on­da ve­o­ma br­zo ura­dio za­da­ti po­sao.

- Na tu­ne­lu ra­di­mo ula­zni i iz­la­zni por­tal, ura­di­li smo sve pri­stup­ne sa­o­bra­ćaj­ni­ce, obez­be­đu­je­mo sve ko­si­ne. Ja­ko je va­žno da ta fa­za, pre ne­go što kre­ne­mo u bu­še­nje tu­ne­la, bu­de te­melj­no ura­đe­na ka­ko ne bi­smo ima­li pro­ble­ma to­kom sa­mog bu­še­nja tu­ne­la i ka­ko bi­smo sta­bi­li­zo­va­li či­ta­vu tu kon­struk­ci­ju - re­kao je ta­da An­tić iz­ra­ziv­ši oče­ki­va­nje da će se usko­ro us­po­sta­vi­ti di­na­mi­ka ra­do­va ko­jom će svi bi­ti za­do­volj­ni.

Ra­do­vi na dvo­cev­nom tu­ne­lu is­pod Fru­ške go­re, a sa­mim tim i na Fru­ško­gor­skom ko­ri­do­ru, sve­ča­no su ot­po­če­li 1. ma­ja  2021. go­di­ne. Tra­sa ove br­ze sa­o­bra­ćaj­ni­ce du­ga je 47,7 ki­lo­me­ta­ra i iz­de­lje­na je na če­ti­ri de­o­ni­ce: pr­va je od pe­tlje s auto-pu­tem E75 do Pa­ra­go­va, dru­ga je od Pa­ra­go­va do po­čet­ka obi­la­zni­ce oko Ru­me, tre­ća od pe­tlje kod Ka­ća do pe­tlje na auto-pu­tu E75, a če­tvr­ta je sa­ma obi­la­zni­ca oko Ru­me.

Tra­sa ove br­ze sa­o­bra­ćaj­ni­ce du­ga je 47,7 ki­lo­me­ta­ra i iz­de­lje­na je na če­ti­ri de­o­ni­ce: pr­va je od pe­tlje s auto-pu­tem E75 do Pa­ra­go­va, dru­ga je od Pa­ra­go­va do po­čet­ka obi­la­zni­ce oko Ru­me, tre­ća od pe­tlje kod Ka­ća do pe­tlje na auto-pu­tu E75, a če­tvr­ta je sa­ma obi­la­zni­ca oko Ru­me

Ovim prav­cem pro­đe oko 900 ka­mi­o­na dnev­no i 10.000 vo­zi­la, što ga či­ni jed­nim od naj­op­te­reć­ni­jih u dr­ža­vi. No­vi ko­ri­dor će za­o­bi­ći Irig sa za­pad­ne stra­ne, a u bli­zi­ni će bi­ti iz­gra­đe­na i na­plat­na sta­ni­ca. Kroz ugo­vor sa Ki­nom, dr­ža­va je obez­be­di­la 715 mi­li­o­na do­la­ra za ovaj po­sao, či­ji kraj je za­ka­zan za april 2025. go­di­ne.

Osim što će omo­gu­ći­ti ve­zu sa auto-pu­tem Ru­ma-Ša­bac i br­zom sa­o­bra­ćaj­ni­com Ša­bac-Lo­zni­ca, te ti­me i ve­zu za­pad­ne Sr­bi­je i BiH ka se­ve­ru i is­to­ku, Fru­ško­gor­ski ko­ri­dor će iz­la­zi­ti i na sa­da­šnji auto-put Be­o­grad-Su­bo­ti­ca kod ben­zin­ske sta­ni­ce "Mi­nut", ali i na bu­du­ći auto-put No­vi Sad-Zre­nja­nin-Be­o­grad, či­ji po­če­tak grad­nje se oče­ku­je kra­jem go­di­ne.

Ujed­no, na te­ri­to­ri­ji No­vog Sa­da, Ko­ri­dor će slu­ži­ti kao ju­žna i is­toč­na grad­ska obi­la­zni­ca za te­ret­ni sa­o­bra­ćaj, dok će osta­la vo­zi­la mo­ći da ko­ri­ste i most ko­ji se gra­di iz­me­đu No­vog Sa­da i Srem­ske Ka­me­ni­ce, jer će se obi­la­zni­ca oko Ka­me­ni­ce ukr­šta­ti s Ko­ri­do­rom kod mo­te­la "Sun­ce" na Pa­ra­go­vu. Kao do­da­tak, za te­ške ka­mi­o­ne i šle­pe­re ko­ji ima­ju kraj­nju adre­su u No­vom Sa­du, gra­di se i odva­ja­nje pre­ma drum­sko-že­le­znič­kom mo­stu, što će za­pra­vo bi­ti obi­la­zni­ca oko Pe­tro­va­ra­di­na.

Od Fru­ško­gor­skog ko­ri­do­ra se oče­ku­je da ras­te­re­ti od te­škog te­ret­nog sa­o­bra­ća­ja Fru­šku go­ru, Irig, de­lo­ve No­vog Sa­da, pr­ven­stve­no Par­ti­zan­sku uli­cu i Sa­laj­ku i omo­gu­ći br­ži i bez­bed­ni­ji pro­tok lju­di i ro­be.

S. Kr­stić

Autor:
Pošaljite komentar