Brnabić: Slogani ne mogu da podstaknu rađanje
BEOGRAD: Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da slogani ne mogu da podstaknu povećanje nataliteta i dodala da je mnogo važnije da država bude ažurnija i da u praksi trudnice mogu da ostvare svoja prava.
Slogani koji su se tim povodom pojavili u javnosti nisu u njenom stilu, rekla je premijerka odgovarajući na pitanja novinara, te navela da će se još razgovarati o tome.
“Nisam videla sve (slogane). Ne mogu da kažem da su oni baš u mom stilu, tako da bih ja to drugačije, ali ne bih da ''mikromenadžujem'' ministarstva. Razgovaraćemo još o tome i verujem da je ovo radni naziv i korak ka pronalaženju pravog slogana za tu kampanju”, rekla je Brnabić.
Ona je rekla da bi volela malo drugačiju kampanju i slogane za podsticanje nataliteta, kao i da veruje da će se u budućnosti postiće konsenzus.
Premijerka je rekla da je razumela građane i da se slaže sa njima da je važno šta se tim povodom radi u praksi i da država treba da bude ažurnija u isplati dodataka, te da trudnice ne moraju da nose “milijardu” papira na šaltere.
“Istovremeno moramo da posvećujemo više pažnje kompanijama i u privatnom i u državnom sektoru da pomognu porodiljama da usklade roditeljstvo i posao. Ja bih se fokusirala na to”, rekla je Brnabić.
Na konkretno pitanje da li slogani mogu da podstaknu povećanje nataliteta, Brnabić je odgovorila: “Apsolutno, ne”.
Ministarstvo odlučilo: Još bez slogana za podsticaj rađanja
Ministarstvo kulture i informisanja saopštilo je danas da je odlučilo da ne dodeli pojedinačne nagrade za radove pristigle na javni poziv za izradu slogana koji bi bio korišćen u kampanji za promociju mera populacione politike sa ciljem podsticaja rađanja u Srbiji.
Kako je saopšteno iz tog resora, Komisija je konstatovala da ni jedan od predloga ne zadovoljava potrebu da jedna poruka identifikuje složenost problema projektnog zadatka iz Javnog poziva, već da proglasi po dva dobitnika za sva tri mesta.
Ministarstvo kulture i informisanja, naodi se u saopštenju, smatra opravdanim deo kritike koje je javnost uputila tim rešenjima.
"Izbor slogana za tu bitnu društvenu temu je veoma delikatna stvar i Ministarstvo kulture i informisanja ohrabruje i Savet za populacionu politiku i Komisiju da nastavi da radi na iznalaženju najkvalitetnijeg rešenja za tu važnu temu", navodi se u saopštenju.
Ministarstvo kulture i informisanja smatra da postoje i prostor i razlozi da se nastavi rad na aktivnostima vezanih za rešavanje problema nataliteta u Srbiji.