OGLASILA SE NBS: Računi Elektrodistribucije Srbije nisu u blokadi, EVO I ZAŠTO
BEOGRAD: Narodna banka Srbije (NBS) negirala je danas tvrdnje pojedinih medija da su računi Elektrodistribucije Srbije (EDS) u blokadi, ali da blokada nije vidljiva na sajtu NBS, ističući da je Jedinstveni registar računa centralne banke jedini zvanični, merodavni i pravno relevantan izvor informacija o statusu računa u Srbiji.
U saopštenju se napominje da je baza "Čekpoint", koja se u medijima navodi kao izvor informacije, privatna baza podataka koja ne podleže nikakvoj zakonskoj obavezi tačnosti ili ažurnosti podataka, ali podrazumeva plaćanje pretplate.
Ona samo prepisuje i prikuplja podatke, ali ih ne ažurira u realnom vremenu nakon sprovedene prinudne naplate, navodi NBS.
Dodaje se da se sve promene statusa računa, uključujući blokade i deblokade, unose u ovu bazu blagovremeno i u skladu sa propisima.
"Za dužnika Elektrodistribucija Srbije, prinudna naplata se vrši na isti način kao i za druge dužnike, ali nema evidentirane dane blokade, jer je prinudna naplata izvršena u istom danu prijema osnova. Tako je bilo i danas, te je poruka o blokadi poslata poslovnim bankama u 10.35, a poruka o deblokadi, nakon potvrđivanja naloga, u 11.33", objasnili su iz NBS.
U saopštenju se ukazuje na to da su informacije o statusu računa javno dostupne na servisu Narodne banke Srbije i bilo koje zainteresovano lice mu može pristupiti potpuno besplatno.
NBS napominje da delimična blokada kao izraz ili oblik blokade ne postoji u sprovođenju prinudne naplate.
"Ako se misli na deo blokiranih računa (od 48 od 69 računa) proces prinudne naplate podrazumeva i zakonski osnov - da se prinudna naplata vrši sa matičnog broja dužnika, odnosno svih računa koji podležu blokadi i ne može se sprovesti sa računa koji ne podležu blokadi", saopštila je Narodna banka Srbije.