Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

MOJI PODACI ZA BANKU

KLIK ZA KREDIT STVARNO RADI POSAO E-uprava umesto građana bakće se s bankom i zajmovima

12.10.2024. 18:50 18:56
Piše:
Foto: pixabay.com

Ne znam da li ste se nekad dopisivali sa bankom ako ste bili u (ne)prilici da podižete kredit ili rešavate neki problem s tim u vezi, ali oni koji jesu, znaju koliko je tegoban put od prve ideje o tome da vam banka pomogne da rešite neki problem, do njene realizacije. Ipak, neke stvari mogu da se urade i kraćim putem, kažu u e-Upravi, koja nudi opciju „Moji podaci za banku”.

Do sada smo se svi navikli na to da većinu stvari obavljamo onlajn ili da nam, u najgorem slučaju, od banke stižu SMS obaveštenja o stanju na računu, dozvoljenom prekoračenju, uplati ili nekom plaćanju. Problem, međutim, nastaje kad krenete u akciju zvanu podizanje kredita, jer ćete tu morati da se naoružate strpljenjem i dobrim cipelama, pošto ćete vrlo često morati pravo na šalter.

Međutim...

Elektronska usluga „Moji podaci za banku” namenjena je korisnicima Portala e-Uprava koji su prijavljeni visokim nivoom pouzdanosti i omogućava im podnošenje zahteva za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka iz službenih evidencija organa državne uprave.

Komunikacija se odvija između banke i portala e-Usluge, a vi možete slobodno da se bacite na biranje ugaone garniture ili boje zidova

Svrha ove usluge je da omogući korisniku elektronske usluge da podatke koji su neophodni za pripremu i slanje ponude za zaključenje ugovora o kreditu prikupi od organa koji vode odgovarajuće službene evidencije, a zatim i da ih prosledi izabranoj banci elektronskim putem. Znači, bez nas i bez šaltera, što je još bitnije.

Foto: Dnevnik/Slobodan Šušnjević

Prilikom podnošenja zahteva, korisniku elektronske usluge omogućen je pregled podataka koji su mu dostavljenim kako bi utvrdio da li ima nekih grešaka. Tek pošto ih pogleda može da prosledi podatke izabranoj banci.

Da bi se sve ovo ostvarilo, pošto je reč o osetljivim podacima (kao što je potvrda o zaposlenju i prihodima, imovini, izvod iz Katastra nepokretnosti (ako kupujete stan), neophodno je da budete ne samo registrovani na portal e-Uprave, već i da identitet potvrđujete elektronskom identifikacijom visokog nivoa pouzdanosti (mobilna aplikacija ConsentID ili kvalifikovani elektronski sertifikat). 

Spisak banaka

Podaci trenutno mogu biti prosleđeni Eurobank Direktna a.d, Naša AIK banka a.d. i 3Banka a.d.

Tu su i UniCredit Bank, Alta banka a.d i Mobi banka, današnja Yettel banka a.d. Beograd.

Što znači, ako je nemate, morate na šalter MUP-a, o čemu smo već pisali.

Za ovu rabotu nije dovoljno podneti zahtev; neophodno je da korisnik elektronske usluge pristane na obradu ličnih podataka, kako bi njegova banka mogla da mu uputi ponudu za zaključenje ugovora o kreditu ili da ga (ne daj bože) obavesti da ne ispunjava uslove za kredit. Ali, na ta pitanja pristanka smo odavno navikli, te ne bi trebalo da predstavljaju problem. Dakle, očekujte da vam u e-Sanduče pristigne yahtev za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka i pristanak za obradu podataka o ličnosti. Dalji postupak zavisi od aplikacije banke, ali kod većine izgleda ovako: nakon što od e-Uprave dobijete na imejl potvrdu o elektronskoj dostavi, na internet aplikaciji banke, u katalogu proizvoda odaberete željeni kreditni proizvod i započnete proces apliciranja. Umesto potvrde o zaradi (izvodi banke ili potvrda o zaposlenju) dovoljno je da priložite dobijenu potvrdu o elektronskoj dostavi. I to je to.

Sva ostala komunikacija odvija se između banke i portala e-Usluge, a vi možete slobodno da se bacite na biranje ugaone garniture ili boje zidova.

Za dodatne informacije u vezi sa pripremom i slanjem ponude za zaključenje ugovora o kreditnom proizvodu banke korisnik se neposredno obraća banci koju je izabrao. 

I. Radoičić

Izvor:
Dnevnik
Autor:
Pošaljite komentar
Za registrovane na portalu eUprava rešenja u elektronskoj formi

Za registrovane na portalu eUprava rešenja u elektronskoj formi

10.07.2020. 10:19 10:21
Novi Portal eUprava dostupan građanima Srbije

Novi Portal eUprava dostupan građanima Srbije

03.02.2020. 14:46 14:47