Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

МОЈИ ПОДАЦИ ЗА БАНКУ

КЛИК ЗА КРЕДИТ СТВАРНО РАДИ ПОСАО Е-управа уместо грађана бакће се с банком и зајмовима

12.10.2024. 18:50 18:56
Пише:
Фото: pixabay.com

Не знам да ли сте се некад дописивали са банком ако сте били у (не)прилици да подижете кредит или решавате неки проблем с тим у вези, али они који јесу, знају колико је тегобан пут од прве идеје о томе да вам банка помогне да решите неки проблем, до њене реализације. Ипак, неке ствари могу да се ураде и краћим путем, кажу у е-Управи, која нуди опцију „Моји подаци за банку”.

До сада смо се сви навикли на то да већину ствари обављамо онлајн или да нам, у најгорем случају, од банке стижу СМС обавештења о стању на рачуну, дозвољеном прекорачењу, уплати или неком плаћању. Проблем, међутим, настаје кад кренете у акцију звану подизање кредита, јер ћете ту морати да се наоружате стрпљењем и добрим ципелама, пошто ћете врло често морати право на шалтер.

Међутим...

Електронска услуга „Моји подаци за банку” намењена је корисницима Портала е-Управа који су пријављени високим нивоом поузданости и омогућава им подношење захтева за достављање и омогућавање прослеђивања података из службених евиденција органа државне управе.

Комуникација се одвија између банке и портала е-Услуге, а ви можете слободно да се баците на бирање угаоне гарнитуре или боје зидова

Сврха ове услуге је да омогући кориснику електронске услуге да податке који су неопходни за припрему и слање понуде за закључење уговора о кредиту прикупи од органа који воде одговарајуће службене евиденције, а затим и да их проследи изабраној банци електронским путем. Значи, без нас и без шалтера, што је још битније.

Фото: Дневник/Слободан Шушњевић

Приликом подношења захтева, кориснику електронске услуге омогућен је преглед података који су му достављеним како би утврдио да ли има неких грешака. Тек пошто их погледа може да проследи податке изабраној банци.

Да би се све ово остварило, пошто је реч о осетљивим подацима (као што је потврда о запослењу и приходима, имовини, извод из Катастра непокретности (ако купујете стан), неопходно је да будете не само регистровани на портал е-Управе, већ и да идентитет потврђујете електронском идентификацијом високог нивоа поузданости (мобилна апликација ConsentID или квалификовани електронски сертификат). 

Списак банака

Подаци тренутно могу бити прослеђени Eurobank Директна а.д, Наша АИК банка а.д. и 3Банка а.д.

Ту су и UniCredit Bank, Алта банка а.д и Моби банка, данашња Yettel банка а.д. Београд.

Што значи, ако је немате, морате на шалтер МУП-а, о чему смо већ писали.

За ову работу није довољно поднети захтев; неопходно је да корисник електронске услуге пристане на обраду личних података, како би његова банка могла да му упути понуду за закључење уговора о кредиту или да га (не дај боже) обавести да не испуњава услове за кредит. Али, на та питања пристанка смо одавно навикли, те не би требало да представљају проблем. Дакле, очекујте да вам у е-Сандуче пристигне yахтев за достављање и омогућавање прослеђивања података и пристанак за обраду података о личности. Даљи поступак зависи од апликације банке, али код већине изгледа овако: након што од е-Управе добијете на имејл потврду о електронској достави, на интернет апликацији банке, у каталогу производа одаберете жељени кредитни производ и започнете процес аплицирања. Уместо потврде о заради (изводи банке или потврда о запослењу) довољно је да приложите добијену потврду о електронској достави. И то је то.

Сва остала комуникација одвија се између банке и портала е-Услуге, а ви можете слободно да се баците на бирање угаоне гарнитуре или боје зидова.

За додатне информације у вези са припремом и слањем понуде за закључење уговора о кредитном производу банке корисник се непосредно обраћа банци коју је изабрао. 

И. Радоичић

Извор:
Дневник
Пише:
Пошаљите коментар
За регистроване на порталу еУправа решења у електронској форми

За регистроване на порталу еУправа решења у електронској форми

10.07.2020. 10:19 10:21
Нови Портал еУправа доступан грађанима Србије

Нови Портал еУправа доступан грађанима Србије

03.02.2020. 14:46 14:47