ILEGALNI PROIZVODI NA PLATFORMI TEMU?! O ovome će morati da podnesu izveštaj Evropskoj komisiji IMAJU KRATAK ROK
Temu je zamoljen da pruži više informacija o merama koje je preduzeo protiv trgovaca koji prodaju ilegalne proizvode na njenoj platformi prema pravilima EU o onlajn platformama, objavila je Evropska komisija.
Kompanija će takođe morati da pruži dodatne podatke i informacije o merama koje je usvojila za ublažavanje rizika od širenja ilegalnih proizvoda, kao i rizika koji se odnose na zaštitu potrošača, javno zdravlje i dobrobit korisnika, navodi se u saopštenju.
Temu, koji je osnovao PDD Holdings2022. godine, takođe će morati da pruži informacije o sistemima preporuka i riziku za zaštitu ličnih podataka korisnika.
Komisija je u maju označila Temu kao veoma veliku onlajn platformu prema Zakonu o digitalnim uslugama (DSA), pošto premašuje prag od 45 miliona prosečnih korisnika mesečno u EU.
Imao je rok do kraja septembra da se pridržava strogih pravila DSA, uključujući ublažavanje sistemskih rizika od svojih usluga i sprečavanje prodaje falsifikovane robe.
Temu sada ima rok do 21. oktobra da odgovori na pitanja Komisije.
To je drugi set pitanja upućenih platformi: Komisija je u junu pitala kompaniju o merama preduzetim da bi se ispunile obaveze DSA u vezi sa „Mehanizmom obaveštenja i radnji“ da se, između ostalog, obaveštavaju nelegalni proizvodi i tamni obrasci, kao i zaštita maloletnika.
Žalbe potrošača
Mesec dana ranije, mreža Evropske potrošačke organizacije (BEUC) podnela je pritužbe u okviru DSA nacionalnim regulatorima i Komisiji protiv Temua zbog neuspeha u zaštiti potrošača i korišćenja manipulativnih praksi.
Potpisnici – koji predstavljaju oko 17 zemalja članica EU – tvrde da Temu krši regulativu EU o onlajn platformi ne pružajući potrošačima ključne informacije o prodavcima, što onemogućava verifikaciju da li proizvodi ispunjavaju bezbednosne zahteve EU.
DSA je počela da se primenjuje na sve onlajn platforme prošlog februara. Izvršna vlast EU pokrenula je nekoliko istraga o neusklađenosti, uključujući Meta, AliEkpres i TikTok, piše Euronjuz.