DA LI SE ZAUVEK OPRAŠTAMO OD PANASONIKA Japanski proizvođač prelomio
Japanski legendarni elektronski gigant planira radikalne promene u okviru grupacije, uključujući rasparčavanje poslovanja i potencijalnu prodaju TV divizije.
Poslednjim saopštenjima, Japanska kompanija Panasonic Holdings izazvala je pravi šok u industriji najavom velike reorganizacije koja će biti sprovedena do kraja fiskalne 2025. godine.
Ovaj potez uključuje rasparčavanje trenutnog poslovanja Panasonic Corporation – segmenta koji se bavi proizvodnjom i prodajom kućnih aparata – u više nezavisnih kompanija, dok se ozbiljno razmatra i prodaja TV divizije.
Predsednik Panasonic Holdings-a, Jusuke Kusumi, izjavio je da će kućni aparati ubuduće biti deo nove poslovne jedinice pod nazivom Smart Life, divizija koja se bavi osvetljenjem će preći u zasebnu firmu Electric Works, dok će se sektor klimatizacije izdvojiti u novu, još neimenovanu kompaniju. Nazivi ovih novih entiteta su zasad privremeni, a neizvesno je i da li će čak legendarno ime “Panasonic Corporation” biti zadržano.
Osim ovog restrukturiranja, Panasonic aktivno preispituje niskoprofitabilne sektore, među kojima je i TV divizija, čija prodaja postaje realna opcija. Kusumi je naglasio da kompanija istražuje različite strategije za TV poslovanje, uključujući njegovu prodaju, ali je dodao da još uvek ima emotivnu povezanost sa ovim segmentom i da nije isključena ni drugačija sudbina ovog sektora.
Japanski TV brendovi gube globalnu trku
Panasonic se suočava sa jakom konkurencijom južnokorejskih i kineskih proizvođača televizora, što je značajno umanjilo njegovu tržišnu dominaciju čak i u Japanu. Ukoliko kompanija donese odluku da proda svoju TV diviziju, to bi bio još jedan težak udarac za japanske brendove, koji se sve teže nose sa dinamičnim promenama u globalnoj industriji potrošačke elektronike.
Ipak, analitičari veruju da iako deluje kao drastičan potez, Panasonic nije u finansijskoj krizi, već se reforme sprovode unapred, kako bi kompanija osigurala dugoročni rast i stabilnost. Ovim proaktivnim potezima, japanski gigant želi da ojača svoju poziciju i usmeri resurse ka profitabilnijim segmentima poslovanja pre nego što se suoči sa ozbiljnijim problemima na tržištu.