clear sky
7°C
05.02.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ДА ЛИ СЕ ЗАУВЕК ОПРАШТАМО ОД ПАНАСОНИКА Јапански произвођач преломио

05.02.2025. 15:31 15:51
Пише:
Извор:
benchmark.rs
televizija
Фото: Pixabay.com/ilustracija

Јапански легендарни електронски гигант планира радикалне промене у оквиру групације, укључујући распарчавање пословања и потенцијалну продају ТВ дивизије.

Последњим саопштењима, Јапанска компанија Panasonic Holdings изазвала је прави шок у индустрији најавом велике реорганизације која ће бити спроведена до краја фискалне 2025. године.

Овај потез укључује распарчавање тренутног пословања Панасониц Цорпоратион – сегмента који се бави производњом и продајом кућних апарата – у више независних компанија, док се озбиљно разматра и продаја ТВ дивизије. 

Председник Panasonic Holdings-а, Јусуке Кусуми, изјавио је да ће кућни апарати убудуће бити део нове пословне јединице под називом Smart Life, дивизија која се бави осветљењем ће прећи у засебну фирму Electric Works, док ће се сектор климатизације издвојити у нову, још неименовану компанију. Називи ових нових ентитета су засад привремени, а неизвесно је и да ли ће чак легендарно име “Panasonic Corporation” бити задржано. 

Осим овог реструктурирања, Panasonic активно преиспитује нископрофитабилне секторе, међу којима је и ТВ дивизија, чија продаја постаје реална опција. Кусуми је нагласио да компанија истражује различите стратегије за ТВ пословање, укључујући његову продају, али је додао да још увек има емотивну повезаност са овим сегментом и да није искључена ни другачија судбина овог сектора. 

Јапански ТВ брендови губе глобалну трку

Panasonic се суочава са јаком конкуренцијом јужнокорејских и кинеских произвођача телевизора, што је значајно умањило његову тржишну доминацију чак и у Јапану. Уколико компанија донесе одлуку да прода своју ТВ дивизију, то би био још један тежак ударац за јапанске брендове, који се све теже носе са динамичним променама у глобалној индустрији потрошачке електронике. 

Ипак, аналитичари верују да иако делује као драстичан потез, Panasonic није у финансијској кризи, већ се реформе спроводе унапред, како би компанија осигурала дугорочни раст и стабилност. Овим проактивним потезима, јапански гигант жели да ојача своју позицију и усмери ресурсе ка профитабилнијим сегментима пословања пре него што се суочи са озбиљнијим проблемима на тржишту.

Извор:
benchmark.rs
Пише:
Пошаљите коментар