BANATSKOM MAGISTRALOM BRŽE DO RUMUNIJE 65 kilometara auto-puta od Pančeva, preko Vršca do Vatina
Izradu idejnog projekta auto-puta E-70, deonica: Pančevo - Vršac - granica sa Rumunijom, sa studijom opravdanosti, nadležni u JP Putevi Srbije poverili su Institutu za puteve ad Beograd i Građevinskom institutu Centralna putna laboratorija DOO Veternik.
Sa njima je krajem prethodnog meseca zaključen ugovor vredan 714 miliona dinara, s PDV-om. Sporazum će trajati 18 meseci, pa se može smatrati da je to ujedno i rok za završetak dokumentacije.
„Ukoliko se posmatra predmetni putni pravac Beograd - Pančevo - Vršac – Vatin (granica sa Republikom Rumunijom) jasno je da on predstavlja deo poprečne veze između dva usvojena evropska koridora: koridora IV, koji prolazi teritorijom Rumunije, i koridora X koji prolazi kroz Srbiju.
Istovremeno, deo međunarodnog putnog pravca, sa oznakom E-70, predstavlja i sastavni deo rute 4 (SEETO1): Vatin (granica sa Rumunijom) - Vršac - Pančevo -Beograd - Čačak - Požega - Arilje - Ivanjica - Sjenica (Duga poljana) - Boljare (granica sa Crnom Gorom) - Podgorica - Bar.
Njenim osavremenjivanjem bi se stvorili povoljniji uslovi za odvijanje drumskog saobraćaja, sa lakšim kretanjem ljudi i dobara, šire posmatrano, između regije Temišvara i luke Bar, odnosno Italije“, objašnjeno je u programskom zadatku Puteva Srbije objavljenom na Portalu javnih nabavki.
Međunarodni putni pravac E-70 na teritoriji Srbije je auto-putska saobraćajnica na delu Batrovci (granica sa Hrvatskom) - petlja Beograd, dok se u nastavku preko Ostružnice, Orlovače do Bubanj Potoka (autoputska obilaznica oko Beograda) poklapa sa delom autoputa E-75. Od Bubanj Potoka preko Vinče, zaobilazeći Pančevo sa jugoistočne strane, predviđen je nastavak auto-putske obilaznice.
Kako se može primetiti dužina trase planiranog auto-puta od Pančeva do granice sa Rumunijom iznosila bi oko 65 kilometara. Trasu tog puta potrebno je uskladiti sa postojećom i raspoloživom planskom i projektnom dokumentacijom, kao i sa planskom dokumentacijom koja je u razradi za to područje.
Od odabranih firmi očekuje se da naprave dinamički plan realizacije projekta u skladu sa ponuđenim i ugovorenim rokom završetka i da za njega dobiju saglasnost investitora, te da pribave svu raspoloživu arhivsku, urbanističko-plansku i projektnu dokumentaciju na celoj dužini saobraćajnice, kao i da na kontaktima predhodne i naredne deonice i deonicama unutar tog potesa, usaglase projektna rešenja u situacionom i nivelacionom smislu, rešenja kolovozne konstrukcije i stacionaže kraja i početka poteza i deonica kao i drugim projektnim rešenjima i da o tome postoji pisana izjava o međusobnoj usaglašenosti projekata.
Dužina trase planiranog autoputa od Pančeva do granice sa Rumunijom iznosila bi oko 65 kilometara, a računska brzina 130 kilometara na čas, u ravničarskom terenu.
Trasu državnog puta trebalo bi uskladiti sa postojećom i raspoloživom planskom i projektnom dokumentacijom, kao i sa onom koja je trenutno u razradi za to područje. Obaveza projektanta je da uradi idejno rešenje i ishoduje lokacijske uslove, na osnovu kojih će izraditi idejni projekat i studiju opravdanosti. Projektni zadatak za izradu idejnog projekta sa studijom opravdanosti autoputa E70, deonica: Pančevo – Vršac – granica sa Rumunijom biće, kako je objašnjeno, definisan u toku izrade tehničke dokumentacije.