Прилог изложби „Уметничка сцена Немачке” у Музеју савремене уметности Војводине
У оквиру излобе “Уметничка сцена Немачка”, која од средине марта у Музеју савремене уметости Војводине представља најзначајније уметничке позиције у Немачкој током протеклих тридесет година, велику пажњу изазвао је интерактивни рад Кристин Хил.
Ова америчка уметница, која дуго борави у Берлину, је гост МСУВ и данас од 18 часова ће одржати јавну презентацију своје уметничке праксе. Кристин Хил је професорка на Катедри за уметност и друштвено поље на Универзитету Баухаус у Вајмару. Живи и ради у Берлину и Њујорку.
Њен пројекат Волксбоутиљуе је платформа за дискусију о индустрији и раду, уметничкој економији и аутономији, трансакционој размени и системима вредности. До сада она је произвела бројне перформативне инсталације као алтернативне пословне моделе или предлоге- назване Организациони подухвати које су поручивали музеји, бијенала и галерије. Пројекат је функционисао у Берлину кроз продајни простор отворен за јавност Volksboutiqe Small Buisness од 2010. до 2014.
„С обзиром на све већу повезаност савремене уметности са масовном забавом, временом се усмерио на важно питање конзумеризма и популарне културе. Рад балансира између интровертних периода личног истраживања које се углавном одвија у затвореном радном простору и екстровертног периода јавног излагања и друштвеног ангажовања у облику изложби, тродимензионалних објеката или предавања. Ове комбиноване активности представљају облик “чувања робе”, наводи ауторка која схвата перформативне активности као показивање рада и труда јавности на изложби, док уводи покретљиви уметнички идентитет и преиспитује улогу посматрача уметности.“
Ова изложба, чије су кустоскиње др Урсула Зелер и др Сања Којић Младенов, организована у сарадњи Института за међународне односе у култури ифа, Штутгарт, Гете института, Београд и МСУВ, траје до 14. априла. Поред немачких уметника представљени су и радови међународно признатих аутора који су живели и радили у Немачкој, али и њихов утицај на медије, изражајне форме и теме у оквиру актуелног уметничког дискурса.
Н. Попов