Почиње 15 БФИ: Престоница уметничког плеса
БЕОГРАД: Под слоганом „Престоница“ вечерас у Сава Центру почиње 15. Београдски фестивал игре, на коме ће до 4. априла 15 плесних трупа из 14 земаља представити 24 нове кореографске поставке.
На фестивалу који се за 15 година трајања уписао на мапу најзначајнијих манифестација уметичке игре у свету ове године наступиће трупе из Израела, Грчке, Холандије, Кине, Норвешке, Аустралије, Велике Британије, САД, Данске, Пољске, Белгије, Немачке, Италије и Канаде.
На сцени Сава Центра грчки визуелни уметник, редитељ и кореограф Димитрис Папајоану, коме је припала и овогодишња награда „Јован Ћирилов“ представиће дело „Велики кротитељ“. Први пут на фестивал долази чувена „Вертиго“ компанија из Израела са кореографијом Ное Vеrthajm „Један, Један и Један“, Пољски театар игре из Познања са делом норвешког кореографа Јуа Стромгрена „Четрдесет“, као и израелска Компанија Роја Асафа са његовом кореографијом „Дечаци“.
Компанија Кристјана Ингимарсона из Копенхагена се враћа на фестивал са новим комадом инспирисаним простором великих аеродрома. Нова звезда лондонске и светске сцене Акаш Одедра извешће комад „Уздизање“, који чине кореографије Акрама Кана, Сидија Ларбија Шеркаујиа и Расела Малифанта.
Компанија Силвије Грибауди из Венеције представиће се комадом „Р.ОСА“, а трупа „Зеро Visibility“ из Осла изводи кореографију „Залеђене песме“ Ине Кристел Јохансен.
Њујоршки Балет Трокадеро гостује поново у Београду са три кореографије Лева Иванова и Маријуса Петипе, а немачки „Данс Он ансамбл“ из Берлина доноси соло комад из два дела „Легитимо/Резо“ Вилијама Форсајта.
Скапино балет из Ротердама извешће спектакл „Скала“ холандског кореографа Еда Вуба, „Врт земаљских уживања“ дело је кореографкиње Мари Шуинар из Монтрала, док бриселски „Пипинг Том“ овога пута долази са комадом „Отац“ Габријеле Каризо и Франка Шартијеа. Београдски фестивал игре затвориће 4. априла у Сава центру Сиднејска компанија игре.
Две представе са фестивала биће у прилици, као и prеthodnih 12 година, да види и новосадска публика у Српском народном позоришту. Балет из Хонгконга, једну од првих класичних балетских компанија у Азији, гостује 21. марта, а Сиднејска компанија игре 3. априла. Од оснивања 1979, Балет Хонгконга је еволуирао у живу организацију сценских уметности са врхунским репертоаром који се састоји од низа уметничких и технички изазовних продукција, представљајућу своје изузетне играче.
Њихов програм чине три комада. Феј Бо у кореографији “Хармонија богова и људи” инспирисан је древном музиком кинеске цитре наставља дијалог између источне традиције и западне балетске уметности. Кореограф Едвард Лијанг у комаду “Духовна нит” црпи инспирацију из кинеских венчања и дотиче теме неизвесности, жртве и слободе у партерским односима.
Комад “Облик сјаја” Јорме Ело постављен на три музичка дела Моцарта и Бетовена својеврсна је студија музичке структуре, док њена енергија лежи у самој композицији.
Програм Сиднејске компаније игре, познате сила аустралијске савремене сцене, чији наступи широм света у оквиру међународних турнеја опчињавају публику, чине такође три комада изузетно цењених кореографа.
Комад “Гну” Габријеле Ненкајвел је високо-енергетски вртлог физикалности играча. Кореографија “Светлост мрака” Рафаела Боначела бави се начином на који светлост и тама утичу на нас, на наше расположење, призивање сећања на одређене периоде у нашим животима. Кореограф и играч Ченг Цунг-Лунг аутор комада “Пун месец” бави се изражајним светлостима града које су га бескрајно фасцинирале насупрот којима је месец, природни симбол лепоте.
Н. Попов