ПОЕТСКИ УКРШТАЈ У СРЕМСКИМ КАРЛОВЦИМА Музичко преливање мисли
Први поетско-музички укрштај Фондације „Лаза Костић“ поводом 230 година Српске Православне богословије Светог Арсенија Сремца у Сремским Карловцима, биће одржан вечерас у 19 сати.
У програму учествује Матија Бећковић, чија ће поезија бити укрштена са поезијом Лазе Костића, а затим ће у музичком делу композиције Франца Листа, Сергеја Рахмањинова и Василија Мокрањца извести пијанисткиња Марина Милић Радовић и сопран Радослава Воргић Журжован, укрштајући их такође са поетским делима.
Академик Матија Бећковић од 12. фебруара је и витез Фондације “Лаза Костић”. Примајући медаљу Фондације у Матици српској, на дан рођења Лазе Костића, осврнуо се на његово виђење значаја музике у животу и делу Лазе Костића. Није то био први пут да је велики живи песник чуо музику, „дисаје и мелодисаје“ у Лазином писању.
У најави се, између осталог, још наводи да је тада Марина Милић-Радовић са чуђењем открила да се мелодије Листовог “Уздаха” преливају са Бећковићевим мислима, “да се кулминације тачно поклапају, као да су кројене по мери – да је музика писана уз овај текст”. Тако је настао још један њен укрштај, посебан „изум“ који је премијерно пласирала у Матици српској, спајајући Бахову “Чакону” и “Santa Maria della Salute” Лазе Костића.
На крају вечери, ови укрштаји ће бити заокружени истим текстом са музиком Листа, као соло песме, што је допринос Радославе Воргић Журжован.
Аутори серијала поетско-музичких укрштаја су управо пијанисткиња Марина Милић Радовић и Зоран Максимовић, театролог и историчар. Они ће, уз ректора карловачке богословије, протојереја ставрофора Јована Милановића, разговарати са песником на разне теме. Једна ће бити и о тек изашлој књизи “Мајка Зорка”, портрету Бећковићеве мајке кроз њене дневнике, који кроз јединствен прозни третман прерастају у његову аутобиографију.
И. Б.