Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Возачи с више од 0,2 промила алкохола остају без кола

23.02.2015. 21:50 15:25
Пише:

Измене Закона о безбедности у саобраћају увешће ограничење снаге мотора за младе возаче, а граница допуштеног нивоа алкохола у крви возача биће 0,2 промила,

уместо досадашњих 0,3 промила. Те промене најавио је министар унутрашњих послова Небојша Стефановић.

– Измене Закона о безбедности увешће ограничење снаге мотора за младе возаче до 80 киловата (107 коњских снага) – истакао је министар унутрашњих послова. – Тим променама ћемо увести и могућност одузимања возила возачима с више од два промила алкохола, а општи ниво ћемо с 0,3 промила спустити на 0,2.

Стефановић је саопштио да ће бити уведене и нове могућности одузимања возачке дозволе, а измене Закона су условљене „свим оним страшним стварима које су се дешавале с младим возачима у претходном периоду”, објаснио је он и додао:

– Предлог новог закона о безбедности у саобраћају ће за две недеље бити потпуно завршен и после тога ће ући у скупштинску процедуру. Он предвиђа, између осталог, одузимање кола онима који буду затечени у вожњи с више од два промила алкохола у крви – истако је министар полиције.

По свој прилици, закон ће оставити могућност да без аутомобила остану и они који одбију контролу на алкохол или психоактивне супстанце, али и возачи за насилничку вожњу без дозволе.

У вези с тим, токсиколози објашњавају да човек који има 90 килограма може после четири чашице жестоког алкохолног пића прећи границу од два промила алкохола у крви. Подсетимо, важећи Закон за тај прекршај предвиђа казнене поене, новчану казну и одузимање дозволе. 

Уколико посланици усвоје измене Закона, бахати возачи који су пијани сели за управљач ускоро ће се суочити с могућношћу да остану без свог аутомобила.

Међутим, нова правила, по реакцијама неких медија и грађана, могла би задати додатне невоље, на пример, рентакар компанијама и онима који су неком другом дали овлашћење да вози њихова кола. Такви аутомобили  могли би бити одузети ако полиција ухвати возача који је направио неки од поменутих прекршаја, без обзира на то што он није власник аутомобила већ управља возилом с овлашћењем.

Професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић наводи да је у саобраћајним несрећама 2001. погинуло године 1.270 особа, а повређено  око 20.000. Он напомиње да је у Србији сада на снази Закон из 2009. године, а пре њега важио је онај из давне 1984.

– Због примене тог закона из 2009., који смо најављивали полако и дизали тензију, дошли смо 2010. године на 660 погинулих, на око 12.000  повређених, значи готово упола, као и на око 40.000 саобраћајних незгода, односно око трећину мање. Тај добитак се мери и у великим парама које држава плаћа – истакао је тај саобраћајни стручњак. – Сваки настрадали у саобраћају, државу, односно грађане Србије, стаје око пола милиона евра.

Новине у предложеном закону о саобраћају требало би да се примењују од 1. јуна.

М. Вујачић



 

Пише:
Пошаљите коментар