Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Од јесени кол центар у Адвокатској комори Београда

08.06.2018. 09:48 09:50
Пише:
Фото: пиксабеј

Браниоци по службеној дужности убудуће ће с јединствене листе адвоката бити позивани преко Кол-центра Адвокатске коморе за постављање бранилаца по службеној дужности.

Адвокатска комора Београда најављује да би тај систем требало да почне да функционише за око три месеца, од октобра, будући да је завршена израда софтверске апликације која обезбеђује техничке претпоставке да судови, тужилаштва и полиција при одређивању бранилаца по службеној дужности позивају исти број телефона кол-оператера у организацији Адвокатске коморе.

У информацији председника АКБ-а Југослава Тинтора наведено је да је „у организацији ОЕБС-а и Адвокатске коморе одржано осам округлих столова на којима су представници судова, тужилаштава, полиције и адвокатуре постигли сагласност да то питање треба системски решити на предложени начин, а у наредном периоду биће обезбеђена подршка Министарства правде, Врховног касационог суда и Републичког јавног тужилаштва да сви браниоци по службеној дужности и привремени заступници убудуће буду постављани посредством Кол-центра Адвокатске коморе”.

Како се наводи, успостављањем тог специјализованог кол-центра одређивање бранилаца по службеној дужности преноси се на адвокатуру као самосталну, независну и саморегулишућу професију.

Систем је, како је објашњено, заснован на стриктном поштовању редоследа адвоката на листи и обавези свих државних органа да приликом одређивања адвоката позову кол-центар Адвокатске коморе.

„Сваки телефонски позив се аутоматски бележи, датум, време позива и бројеви телефона, а оператер приликом јављања уноси и податке о томе који орган позива и број предмета. Оператер позива адвоката преко апликације која је програмирана да аутоматски поштује редослед без могућности оператера да види редослед и манипулише постављењем, а сваки телефонски позив се бележи у систему, с којим адвокатом је покушано остварење контакта и с којим је остварен контакт”.

Тонски снимци ће се трајно чувати у систему ради контроле. 

Југослав Тинтор напомиње да се успостављањем специјализованог кол-центра прекида непосредна веза између органа поступка и адвоката који се поставља за браниоца по службеној дужности, што ће успоставити транспарентан и правичан систем постављања, у којем ће сви подаци бити јавни и проверљиви.

Ј. Јаковљевић

Фото: пиксабеј

Пише:
Пошаљите коментар