Железница: 1,9 милијарде динара у одржавање инфраструктуре
БЕОГРАД: "Инфраструктура железнице Србије" ће у 2018. години уложити 1,9 милијарди динара у текуће одржавање постојеће железничке инфраструктуре, изјавио је Мирољуб Јевтић, генерални директор "Инфраструктуре железнице Србије".
"На тај начин не само да ћемо створити услове за безбеднији и редовнији железнички саобраћај на српским пругама, већ ћемо и у пуној мери валоризовати велика инвестициона улагања у пројекте модернизације чија је реализација у току. Циљ нам је да се у овој години дужина лаганих вожњи на целокупној мрежи пруга сведе на испод 50 километара", изјавио је Јевтић, говрећи о најзначајнијим планова те компаније у новој години.
Како се наводи у саопштењу, он је додао да су активности на текућем одржавању железничке инфраструктуре у Србији интензивно започеле већ од првог дана у новој години, уз максимално ангажовање тешке механизације, како би амбициозни планови били у потпуности реализовани. "Инфраструктура железнице Србије" организовала је посао тако да се свакодневно машински регулише просечно десетак километара колосека.
На тај начин, ова железничка компанија наставила је максималну мобилизацију свих техничких и кадровских ресурса на текућем одржавању пруга, које је интензивно започето у последњем кварталу прошле године и резултирало на крају 2017. године смањењем дужине лаганих вожњи са 296 на 179 километара, односно чак за 117 километара, или 40,5 одсто.
Поред тога, у току је ремонт 113 километара пруге Панчево - Орловат - Нови Сад, како би "Инфраструктура железнице Србије" створила услове за поновно успостављање редовног путничког железничког саобраћаја између Новог Сада и Зрењанина од 1. септембра новим руским дизел-моторним гарнитурама набављеним кредитом Руске федерације.
Истовремено, ремонтом пруге Панчево - Орловат - Нови Сад "Инфраструктура железнице Србије" ствара услове и да теретне железничке композиције од 30. јуна више не пролазе обилазницом око Калемегдана.
У Јевтић је подсетио да је току и тендерски поступак јавне набавке за ремонт две деонице на прузи Рума - Шабац - Доња Брасина - државна граница, и то: Петловача - Лешница (12 километара) и Лозница - Горња Ковиљача ( 11,3 километара). Такође, тендерски поступак започет је и за ремонт три и по километра пруге Предејане - Џеп, на магистралној прузи Београд - Ниш - Прешево.
Иначе, "Инфраструктура железнице Србије" у последњем кварталу 2017. године грађевински је уредила 16 путних прелаза, од чега по три у Нишу и београдском насељу Рипањ, по два у Крагујевцу и Краљеву, а по један у Оџацима, Врбасу, Жабљу, Пожаревцу, Зрењанину и Сурчину.
По Јевтићевим речима, уређење путних прелаза је на врху приоритета "Инфраструктуре железнице Србије".