У 3.500 саобраћајки уплетени трактори
Будући да су у току пољопривредни радови, када су саобраћајне несреће у којима учествују тракотори чешће, Нафтна индустрија Србије и Агенција за безбедност саобраћаја покренули су
кампању намењену повећању безбедности пољопривредника у саобраћају. Ова кампања подразумева поделу флајера на бензинским станицама, из којих ће пољопривредници моћи да се упознају са саветима о безбедној вожњи, саобраћајним прописима и важности техничке исправности возила.
Кампања намењена пољопривредницима део је заједничког пројекта НИС-а и Агенције за безбедност саобраћаја и одвија се под слоганом „Бринемо о вама“, а њом се наставља континуитет акција НИС- а и Агенције за безбедност саобраћаја, којима се утиче на повећање безбедности пољопривредника у саобраћају. Заједничка кампања ће се спроводити током целе године, како би се допрло до свих угрожних група учесника у саобраћају, кроз превенцију, едукацију и развој саобраћајне културе.
Иначе, према подацима којима располаже Агенција за безбедност саобраћаја, од 2010. до 2014. године у Србије је било око 3.500 саобраћајних незгода и којима су учествовали трактори. У 269 оваквих саобраћајних несрећа било је погинулих, што је 9,1 одсто од укупног броја саобраћајних незгода са погинулима на нашим думовима.
Такође, у 1.661 саобраћајној незгоди у којима су учествовали трактористи било је повређених, што је 2,5 одсто од укупног броја саобраћајних незгода са повређенима у том периоду.После 2012. године дошло је до пада броја саобраћајних незгода у којима су учествовали трактори и у којима је било погинулих, па је 2013. године њихов број смањен за 26,1 одсто у односу на 2012. годину.
Такође, утврђено је да се саобраћајне несреће у којима учествују трактори најчешће догађају од априла до новембра, јер су тада и интензивни послови у пољима и највише је трактора у саобраћају.
Највише погинулих возача и путника на трактору било од 15 до 19 часова, а несреће у којима је било највише погинулих дешавале су се када је видљивост на путу била смањена. Како би били видљији потребно је да трактори, односно трактори са приколицом, имају адекватно и исправно осветљење, које ради. Законским одредбама је дефинисано да трактор ноћу, у условима смањене видљивости и када има прикључке на најистуренијој тачки тих уређаја мора имати укључено жуто ротационо или трепћуће светло.
Д. Млађеновић