U 3.500 saobraćajki upleteni traktori
Budući da su u toku poljoprivredni radovi, kada su saobraćajne nesreće u kojima učestvuju trakotori češće, Naftna industrija Srbije i Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenuli su
kampanju namenjenu povećanju bezbednosti poljoprivrednika u saobraćaju. Ova kampanja podrazumeva podelu flajera na benzinskim stanicama, iz kojih će poljoprivrednici moći da se upoznaju sa savetima o bezbednoj vožnji, saobraćajnim propisima i važnosti tehničke ispravnosti vozila.
Kampanja namenjena poljoprivrednicima deo je zajedničkog projekta NIS-a i Agencije za bezbednost saobraćaja i odvija se pod sloganom „Brinemo o vama“, a njom se nastavlja kontinuitet akcija NIS- a i Agencije za bezbednost saobraćaja, kojima se utiče na povećanje bezbednosti poljoprivrednika u saobraćaju. Zajednička kampanja će se sprovoditi tokom cele godine, kako bi se doprlo do svih ugrožnih grupa učesnika u saobraćaju, kroz prevenciju, edukaciju i razvoj saobraćajne kulture.
Inače, prema podacima kojima raspolaže Agencija za bezbednost saobraćaja, od 2010. do 2014. godine u Srbije je bilo oko 3.500 saobraćajnih nezgoda i kojima su učestvovali traktori. U 269 ovakvih saobraćajnih nesreća bilo je poginulih, što je 9,1 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda sa poginulima na našim dumovima.
Takođe, u 1.661 saobraćajnoj nezgodi u kojima su učestvovali traktoristi bilo je povređenih, što je 2,5 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda sa povređenima u tom periodu.Posle 2012. godine došlo je do pada broja saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali traktori i u kojima je bilo poginulih, pa je 2013. godine njihov broj smanjen za 26,1 odsto u odnosu na 2012. godinu.
Takođe, utvrđeno je da se saobraćajne nesreće u kojima učestvuju traktori najčešće događaju od aprila do novembra, jer su tada i intenzivni poslovi u poljima i najviše je traktora u saobraćaju.
Najviše poginulih vozača i putnika na traktoru bilo od 15 do 19 časova, a nesreće u kojima je bilo najviše poginulih dešavale su se kada je vidljivost na putu bila smanjena. Kako bi bili vidljiji potrebno je da traktori, odnosno traktori sa prikolicom, imaju adekvatno i ispravno osvetljenje, koje radi. Zakonskim odredbama je definisano da traktor noću, u uslovima smanjene vidljivosti i kada ima priključke na najisturenijoj tački tih uređaja mora imati uključeno žuto rotaciono ili trepćuće svetlo.
D. Mlađenović