Реформа Пореске управе следећи корак
Реформа пореске управе Србије је дежурна тема на састанцима наше и делегације Међународног монетарног фонда.
Трансформација ове институције је у току .Циљ је да она постане ефикаснија те да унапреди порески система у целини.
О томе како раде на овом задатку у Пореској управи Србије кажу да настављају да реформишу организацију рада .А једна од опипљивих последица ове године биће смањење броја филијала ове институције за више од пола..Тачније у ПУ Србије намеравају да број филијала смање са 78 на 37 .Највише ће бити смањења у Боеграду и ти са 17 на седам јединица .Али и у другим деловима земље се спрема рационализација .Грађани који измирују обавеза према Пореској управи све чешће чине то електоронским путем .Међутим и ако пожеле да дођу на шалтер имаће сву потребну услугу.Смањење броја филијала не значи да ће се на шалтере ставити катанац . Јер укидаље форме филијала не значи затварање шалтера Односно филијала ће се укинути али ће остати шалтери и службеници за потребе грађана. Односно становништво ће и даље имати исте услуге као и до сада а промениће се само унутрашња организација Пореске управе Србије. Од губитка посла не морају да стрепе ни запослени који ће у реорганизацији добити нове задтаке.
Од осталих задатака које ће порезници ове године урадити на републичком ниову да би били ажурнији,а сем смањења филијала, у самој ПУ кажу да је то пре свега јачање пореске контролре. То ће се постићи кроз спајање теренске и канцеларијсаке контроле.Рачуна се и на јачање људских ресурса односно нове и стручне људе.Да бо све било ефокасније очекује се да се отклоне и законске и техничке препреке које успорвајау централизацију у Пореској управи.
Колико ће све ове активности а чије спровођење је у току ,помоћи и шта странке могу да очекују.О томе порески стручњак Ђерђ Пап каже
Део надлежности већ пренет
Прошле године пореска управа је део надлежности пренела на друге органе. Наплата накнаде за одводњавање и наводњавање нашла се у надлежности предузећа “Војводинаводе” и “Србијаводе” још прошле године.Почетком 2019 надлежносит везане за мењачке послове и девизно пословање пренети су у Наордну банку Србије. При Министарству финансија формирана је Управа за игре на срећу која је такође растеретила порезнике . Процес премештања надлежности се наставља .То треба да омогући ефикаснији рад.
-Новине трба тако урадити и спровесит да грађни добију одговарајући сервис као и да се поштују zakoni.Organizaciju ПУ тако треба поставити да она буде на услузи грађанима
Ова реорганизација не обухвата локалне пореске администрације односно наплату пореза на имовину. Ту се код организације ништа не мења.Што се тиче надлежнсоти Пореске управе Србије странке ту плаћају најчешће порез на пренос апсолутних права, на доходак грађана те на капиталну добит.
Што се тиче самих грађана њима би одговарало да локалне пореске администрације синхронизују рад са ПУ Србије. Колико је то потребно говори пример везан за предузетнике који из било ког разлога завршавају пословање.
-Наши закони и други приописи предвиђају да потврде о томе да више немају дуговања везана за порезе и доприносе које издају републичка и локалне амдинистрације не смеју да буде дуже у размаку од пет дана-објашњава председник Удружења рачуновођа Војводине Јован Беара .Нажалост обе пореске администрације никако не успевају да се уклопе у овај петодневни рок.Зато већина странака која се нађе у овој ситуацији посао затвара привремено и то тако остаје годинама .
Валда ће онај део реформе који се односи на јачање људских ресурса и модернизацију информационих система то решити.
Д. Вујошевић