light snow
-2°C
23.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

После 42 године завршена станица „Прокоп”

25.01.2016. 21:10 13:33
Пише:

Од уторка, 26. јануара грађани Србије и Београда добијају још један капитални објекат. После 42 године и безбројних отварања и затварања радова, коначно су готови перони

будуће централне станице – Београд – Центар, популарно назване „Прокоп”, због места на којем је укопан на падину Сењака.

Пројекат је замишљен као део београдског железничког чвора, али због сталног недостатка новца и инвеститора, није био раније завршен. Нову станицу ће пустити у рад премијер Србије Александар Вучић. Скадар на Бојани, најперспективнија и најдуже грађена станица – „Прокоп”, од данас прима међународне возове, али и локалне. Радници београдског „Енергопројекта” за 420 дана завршили су оно што су други покушавали 42 године.

Уређено је за сада осам перона, који ће у потпуности заменити централну, стару железничку станицу и омогућити да међународни возови више не касне улазећи у Савски амфитеатар.

„Прокоп” везује и тунел кроз Београд и омогућиће да се возови из свих праваца укрштају у једној тачки, а уједно „Прокоп” увезује и приградски саобраћај.

Изградњом друге фазе железничког чвора, Београд ће веома брзо добити четири железничке станице, како је то било планирано давне 1977. године, када је и почело пројектовање.

Вредност радова прве фазе „Прокопа” је 25,8 милиона евра, а финансирана је кредитом Кувајтског фонда за арапски економски развој.

Опрема перона је најсавременија, с новим клупама, видео-надзором, светлосном сигнализацијом и дисплејима који обавештавају путнике о тачном вемену доласка и одласка жељеног воза.

– У целости, сва опрема и сигнализација постављене су по најсавременијим стандардима ЕУ – каже водећи пројектант у ЦИП-у Милан Јањић. – Укупно сада „Прокоп” може да прими 100 возова, а када буде у потпуности изграђен, моћи ће  чак 250 у једном дану.

Од данас креће и нова линија – два пута дневно до Новог Сада с „Прокопа”, али и изградња правог малог града на самој плочи перона, који треба да има тржни центар, хотел и садржаје какве имају све велике европске станице.

Е. Д.

 

Повратак на железничку мапу Европе

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила да се отварањем „Прокопа” Београд враћа на железничку мапу Европе.

– Нећемо се постидети кад будете видели како то изгледа и на који начин функционише – рекла је Зорана Михајловић.

Наводећи да је прва фаза финансирана из кувајтског кредита, министарка је рекла да се наставља друга фаза и потпуно измештање станице.

Пише:
Пошаљите коментар