Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Posle 42 godine završena stanica „Prokop”

25.01.2016. 21:10 13:33
Piše:

Od utorka, 26. januara građani Srbije i Beograda dobijaju još jedan kapitalni objekat. Posle 42 godine i bezbrojnih otvaranja i zatvaranja radova, konačno su gotovi peroni

buduće centralne stanice – Beograd – Centar, popularno nazvane „Prokop”, zbog mesta na kojem je ukopan na padinu Senjaka.

Projekat je zamišljen kao deo beogradskog železničkog čvora, ali zbog stalnog nedostatka novca i investitora, nije bio ranije završen. Novu stanicu će pustiti u rad premijer Srbije Aleksandar Vučić. Skadar na Bojani, najperspektivnija i najduže građena stanica – „Prokop”, od danas prima međunarodne vozove, ali i lokalne. Radnici beogradskog „Energoprojekta” za 420 dana završili su ono što su drugi pokušavali 42 godine.

Uređeno je za sada osam perona, koji će u potpunosti zameniti centralnu, staru železničku stanicu i omogućiti da međunarodni vozovi više ne kasne ulazeći u Savski amfiteatar.

„Prokop” vezuje i tunel kroz Beograd i omogućiće da se vozovi iz svih pravaca ukrštaju u jednoj tački, a ujedno „Prokop” uvezuje i prigradski saobraćaj.

Izgradnjom druge faze železničkog čvora, Beograd će veoma brzo dobiti četiri železničke stanice, kako je to bilo planirano davne 1977. godine, kada je i počelo projektovanje.

Vrednost radova prve faze „Prokopa” je 25,8 miliona evra, a finansirana je kreditom Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj.

Oprema perona je najsavremenija, s novim klupama, video-nadzorom, svetlosnom signalizacijom i displejima koji obaveštavaju putnike o tačnom vemenu dolaska i odlaska željenog voza.

– U celosti, sva oprema i signalizacija postavljene su po najsavremenijim standardima EU – kaže vodeći projektant u CIP-u Milan Janjić. – Ukupno sada „Prokop” može da primi 100 vozova, a kada bude u potpunosti izgrađen, moći će  čak 250 u jednom danu.

Od danas kreće i nova linija – dva puta dnevno do Novog Sada s „Prokopa”, ali i izgradnja pravog malog grada na samoj ploči perona, koji treba da ima tržni centar, hotel i sadržaje kakve imaju sve velike evropske stanice.

E. D.

 

Povratak na železničku mapu Evrope

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila da se otvaranjem „Prokopa” Beograd vraća na železničku mapu Evrope.

– Nećemo se postideti kad budete videli kako to izgleda i na koji način funkcioniše – rekla je Zorana Mihajlović.

Navodeći da je prva faza finansirana iz kuvajtskog kredita, ministarka je rekla da se nastavlja druga faza i potpuno izmeštanje stanice.

Piše:
Pošaljite komentar