Пораст еТрговине, за три месеца 3,9 милиона трансакција
07.07.2020.
12:27
12:31
Коментари (0)
БЕОГРАД: У првом тромесечју 2020. године електронска трговина забележила је пораст од око 48 одсто, а према подацима Народне банке Србије, у том периоду обављено је 3,9 милиона трансакција куповине роба и услуга платним картицама и електронским новцем на интернету у свим валутама.
То је за 48,13 одсто више него у првом тромесечју 2019. године, рекла је вицегувернер НБС Драгана Станић на онлајн конференцији посвећеној онлајн трговини „Е-КОМЕРЦ РЕВОЛУШН“.
Станић каже да је повећање трансакција платним картицима и електронским новцем за куповину роба и услуга на интернету у динарима на сајтовима домаћих трговаца још значајније, па је тако, наводи, у првом тромесечју 2020. остварено 2,5 милиона трансакција у динарима, што је за 82,19 одсто више него у првом тромесечју 2019
Вредности тих трансакција у првом тромесечју 2020 износила је 5,6 милијарди динара, што је, наводи вицегувернер, за око 48,59 одсто више него у првом тромесечју 2019. године.
Како је рекла, у првом тромесечју обављено је 816.393 трансакција у еврима, што је 12,02 одсто више него у првом тромесечју 2019.
Вредност тих трансакција у првом тромешцју 2020 износила је 31,7 милиона евра, што је за око 14,75 одсто више него у првом тромесечју 2019.
Навела је да је у првом кварталу ове године обављено 587.607 трансакција у доларима, што је за 10,7 одсто више него у првом тромесечју 2019.
“То је 13,7 милиона америчких долара, што је повећање од 10,58 одсто у односу на прво тромешечје 2019. године”, каже Станић
У свим валутама се, наводи Станић, бележи раст, али да највише радује што је посебно висок раст на сајтовима сајтовима домаћих трговаца.
Напоменула је да НБС прати платне услуге, односно колико је пута плаћено платним картицама на интернет страницама, а да у те податке нису укључене оне услуге које се називају “плаћање путем испоруке”,већ су то подаци који се односе на директне куповине на интернет страницама трговаца.
Навела је да електронска трговина бележи све већи раст не само у свету, него и у нашој земљи, а да је њен значај дошао до изражаја у време ванредног стања када су грађани настојали да у складу са препорукама надлежних органа што већи број свакодневних активности обаве од куће, па тако и саму куповину.
“Према анализи коју је недавно објавила Привредна комора Србије, електронска трговина је удвостричена у време ванредног стања. У прилог расту електронске трговине у Србији говоре и подаци НБС”, рекла је Станић.
Навела је да је за две године број виртуелних продајних места у Србији порастао са 694 у првом кварталу 2018. године на 1.228 на крају првог квартала 2020. године, што је раст од 77 одсто.