Вилањ посети 350.000 туриста, што не би и Фрушку гору
Привредна комора Војводине предводила је привредну делегацију коју је чинило укупно 40 војвођанских винара, представника академских институција и туристичких радника у дводневну студијску посету граду Печују и винској регији Вилањ у Мађарској.
Стручни сарадник у ПКВ Драгица Самарџић је истакла да је овом посетом ПКВ наставила повезивање привредника у региону.
„Вилањ је насеље са 2.500 становника који се искључиво баве винским туризмом“, рекла је истакла је Драгица Самарџић.“ У Мађарској има 22 винска региона, а Вилањ је један од најпознатијих и, захваљујући томе добио је статус града. Веома је импресиван податак да Вилањ годишње посети око 350.000 туриста. Уз велику подршку домаћих фондова и фондова Европске уније, Вилањ је развио виноградарство и вински туризам и успео да се позиционира на европском тржишту као позната винска регија.“
Привредници су посетили Печујско-барањску привредну комору у Печују где је одржана конференција о развоју винарства и виноградарства у регији Вилањ, а коју су отворили амбасадор Републике Србије у Мађарској Раде Дробац, председник ПКВ Бошко Вучуревић и председник Одбора за Србију, Хрватску и БиХ Печујско-барањске привредне коморе Мишо Лисац.
„Сажето речено, становништво Вилања живи за вино и од вина“,истакао је председник Групације произвођача грожђа и вина ПКВ Бојан Мандић.“На сваком месту осећа се дах добродошлице и решености да се гости осећају удобно и буду задовољни посетом. Овом приликом посетили смо највеће и најзначајније винарије у којима смо имали прилику да пробамо одлична вина регије Вилањ. Дочек и презентација вина били су на највишем нивоу.“
Како се користе новци из ЕУ
Синиша Остојић с Института за винарство и виноградарство Пољопривредног факултета у Новом Саду истакао је да је боравак у Мађарској био врло користан и поучан.„Наше комшије су далеко одмакле и зналачки искористиле претприступне фондове и сада добро користе фондове ЕУ за виноградарско-винарски сектор“, рекао је Остојић.
Слободан Спасовски из Удружења произвођача грожђа и вина с ознаком географског порекла „Срем-Фрушка гора” истакао је као најзанимљивије начин на који су се винари у регији Вилањ организовали, како оцењују квалитет услуга, али и, како каже, како заједнички сакупљају новац за даљу промоцију и маркетинг регије.
Увек је добро када у директном контакту винари размене искуства, поготово што се сви суочавају с истим изазовима, без обзира на земљу из које долазе. Менаџерка Винског пута Печуј – Мечек Богларка Ковач указала је да су брендирање своје винске регије започели још 1994. године и у више фаза и кроз више пројеката које је финансиранла ЕУ, успели да направе препознатљив туристички производ.
У првим фазама развоја највише пажње посвећено је повећању квалитета туристичке понуде, док данас највише раде на томе да одрже квалитет услуга, како би повећали број туриста. У томе им доста помажу винске манифестације, које се организују од пролећа до јесени. Све то су добре идеје које би и ми могли имплементирати у Винским путевима Фрушке горе.
Д. У.