Vilanj poseti 350.000 turista, što ne bi i Frušku goru
Privredna komora Vojvodine predvodila je privrednu delegaciju koju je činilo ukupno 40 vojvođanskih vinara, predstavnika akademskih institucija i turističkih radnika u dvodnevnu studijsku posetu gradu Pečuju i vinskoj regiji Vilanj u Mađarskoj.
Stručni saradnik u PKV Dragica Samardžić je istakla da je ovom posetom PKV nastavila povezivanje privrednika u regionu.
„Vilanj je naselje sa 2.500 stanovnika koji se isključivo bave vinskim turizmom“, rekla je istakla je Dragica Samardžić.“ U Mađarskoj ima 22 vinska regiona, a Vilanj je jedan od najpoznatijih i, zahvaljujući tome dobio je status grada. Veoma je impresivan podatak da Vilanj godišnje poseti oko 350.000 turista. Uz veliku podršku domaćih fondova i fondova Evropske unije, Vilanj je razvio vinogradarstvo i vinski turizam i uspeo da se pozicionira na evropskom tržištu kao poznata vinska regija.“
Privrednici su posetili Pečujsko-baranjsku privrednu komoru u Pečuju gde je održana konferencija o razvoju vinarstva i vinogradarstva u regiji Vilanj, a koju su otvorili ambasador Republike Srbije u Mađarskoj Rade Drobac, predsednik PKV Boško Vučurević i predsednik Odbora za Srbiju, Hrvatsku i BiH Pečujsko-baranjske privredne komore Mišo Lisac.
„Sažeto rečeno, stanovništvo Vilanja živi za vino i od vina“,istakao je predsednik Grupacije proizvođača grožđa i vina PKV Bojan Mandić.“Na svakom mestu oseća se dah dobrodošlice i rešenosti da se gosti osećaju udobno i budu zadovoljni posetom. Ovom prilikom posetili smo najveće i najznačajnije vinarije u kojima smo imali priliku da probamo odlična vina regije Vilanj. Doček i prezentacija vina bili su na najvišem nivou.“
Kako se koriste novci iz EU
Siniša Ostojić s Instituta za vinarstvo i vinogradarstvo Poljoprivrednog fakulteta u Novom Sadu istakao je da je boravak u Mađarskoj bio vrlo koristan i poučan.„Naše komšije su daleko odmakle i znalački iskoristile pretpristupne fondove i sada dobro koriste fondove EU za vinogradarsko-vinarski sektor“, rekao je Ostojić.
Slobodan Spasovski iz Udruženja proizvođača grožđa i vina s oznakom geografskog porekla „Srem-Fruška gora” istakao je kao najzanimljivije način na koji su se vinari u regiji Vilanj organizovali, kako ocenjuju kvalitet usluga, ali i, kako kaže, kako zajednički sakupljaju novac za dalju promociju i marketing regije.
Uvek je dobro kada u direktnom kontaktu vinari razmene iskustva, pogotovo što se svi suočavaju s istim izazovima, bez obzira na zemlju iz koje dolaze. Menadžerka Vinskog puta Pečuj – Meček Boglarka Kovač ukazala je da su brendiranje svoje vinske regije započeli još 1994. godine i u više faza i kroz više projekata koje je finansiranla EU, uspeli da naprave prepoznatljiv turistički proizvod.
U prvim fazama razvoja najviše pažnje posvećeno je povećanju kvaliteta turističke ponude, dok danas najviše rade na tome da održe kvalitet usluga, kako bi povećali broj turista. U tome im dosta pomažu vinske manifestacije, koje se organizuju od proleća do jeseni. Sve to su dobre ideje koje bi i mi mogli implementirati u Vinskim putevima Fruške gore.
D. U.